Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo740 GL
Addekarlsson skrev:Jag hade inte gett mig på att byta hallgivare. Jag hade bytt fördelaren.
Men jag vet inte, för jag har aldrig provat byta hallgivare, utan jag har bytt fördelaren direkt.
Men när man står med en öppen fördelare, så ser det inte helt lätt ut att byta hallgivaren.

Se till att du verkligen får rätt fördelare bara. För gamla och nya är idenitska, med skillnaden att den fördelare du ska ha har en kontakt på undersidan.

Mvh/ Adde
ok. men tror du att det kan vara den då? ska jag chansa på att byta fördelaren då??? eller?
av Addekarlsson
Jag tror jag hade börjat med den ja. Så svårt att säga vad jag hade börjat med, då jag inte har bilen framför mig och kan kolla och testa själv. :lol:
Men snacka med dom på skroten, för tar du hem en fördelare, så visar det sig att det inte var fel på din gamla, så borde du kunna få lämna tebax den du hämtade.

Mvh/ Adde
av volvo740 GL
Addekarlsson skrev:Jag tror jag hade börjat med den ja. Så svårt att säga vad jag hade börjat med, då jag inte har bilen framför mig och kan kolla och testa själv. :lol:
Men snacka med dom på skroten, för tar du hem en fördelare, så visar det sig att det inte var fel på din gamla, så borde du kunna få lämna tebax den du hämtade.

Mvh/ Adde
oki... men ska nog pröva med att byta tändmodul först! Snackade med en skrothandlare igår och han sa att det är likadana tändmoduler till alla 740 och 240!?? glt eller ej. spelade tydligen ingen roll. är det så eller? isf ska jag låna en polares!
av Addekarlsson
Har svårt att tro det ska vara samma till alla 240 och 740, eftersom olika tändmoduler har olika bosch-nr. Dessutom ser dom olika ut.
Så kolla först vad du har för tändmodul, det är mitt förslag.

Mvh/ Adde
av *pettson*
volvo740 GL skrev:
Addekarlsson skrev:Jag tror jag hade börjat med den ja. Så svårt att säga vad jag hade börjat med, då jag inte har bilen framför mig och kan kolla och testa själv. :lol:

Mvh/ Adde
oki... men ska nog pröva med att byta tändmodul först! Snackade med en skrothandlare igår och han sa att det är likadana tändmoduler till alla 740 och 240!?? glt eller ej. spelade tydligen ingen roll. är det så eller? isf ska jag låna en polares!
nu vet du varför han är en skrothandlare...

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]