NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jnv50nilsson
Hej, har en volvo v50 2,0d -05 som började gå dåligt. (Gick ej på alla cylindrar) Upptäckte luft i bränsleslangen så jag bytte dieselfilter och luftade. Nu startar den ej, tänder endast med hjälp av startgas men dör direkt. Någon som kan tänkas veta vad det är för fel?
av MarcusGen
Kan vara helt ute och cykla men behöver man inte pumpa fram bränslet på något sätt efter man bytt filtret? Det kanske var det du gjorde när du luftade iofs.
Användarvisningsbild
av freddan113
du behöver suga ut luften från returen från högtryckspumpen, kan vara ett h-vete ibland, jag fick byta slangen från filterhuset som går till högtryckspumpen pga ett skavhål från fyrans tryckrör, sen efter det så fick jag igång den efter mycket snurrande på startmotorn, o använd aldrig startgas på en diesel! den kan rusa ifrån dig o då skär den i värsta fall
av hockeytok
Hej, hur har det gått? Jag har också en 2.0 , precis som Freddan skriver ” måste suga ut luften ” .Har du fått bort luft bubblorna ur slangen med nya filtret ?
Annars är nog chansen liten att den startar.
Lycka till !
Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]