Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@Steffe3, Tackar för svar. Jag har redan beställd från Vparts nu och det passar tydligen ändå. Men jag har det du skriver i bakhuvudet om det skulle krångla till sig.

@Stefan_KG, Jag är också lite rädd för att det kan bli lågt. På förra bilen hade jag 4 x LED i grillen, och en LED ramp på taket och ljusbilden var extremt mycket bättre än vad jag ser på bilar med rampen installerad under skylten. Nu har jag beställd et LED konverteringskit från Vparts så jag börjar oavsett där. Men tack för svaret!
Jag har en så kallad "Kina-ramp" på min bil, infälld under skylten fram.
Rampen är kant i kant med skylten (så den inte sticker ut) och vinklad något uppåt. Det gör att den karaktäristiska "upplysta vägbanan" uteblir.
Den lyser upp skyltar 1km framåt och ut i skogen på andra sidan motorvägen, så jag ser det jag ska... :-)
Dessutom har den varit med en vinter, inte ett spår av rost eller fukt i den, som vissa säger kommer så fort det regnar. Nu säger jag inte att denna är bäst, men den uppfyller de krav jag har. :-)
Ramper som inte är godkända, med de begränsningar detta innebär, lyser ofta rejält mycket mer.

@Stefan_KG: Detta hittade jag om din icke-Kina-ramp: Då vi varken i Europa eller Sverige lyckades hitta en partner för fordonsbelysning som uppfyllde våra högt ställda krav, fanns det bara en sak att göra. Kavla upp ärmarna och fixa det själva. 2013 hittade vi rätt producenter i Taiwan och Kina och i januari 2015 lanserades AWARD, vår egen serie av långlivad fordonsbelysning som står extra pall för kyla, salt, vibrationer och andra påfrestningar. ;-)
fjohan82 skrev: sön 30 aug 2020, 02:39 @Stefan_KG: Detta hittade jag om din icke-Kina-ramp: Då vi varken i Europa eller Sverige lyckades hitta en partner för fordonsbelysning som uppfyllde våra högt ställda krav, fanns det bara en sak att göra. Kavla upp ärmarna och fixa det själva. 2013 hittade vi rätt producenter i Taiwan och Kina och i januari 2015 lanserades AWARD, vår egen serie av långlivad fordonsbelysning som står extra pall för kyla, salt, vibrationer och andra påfrestningar. ;-)
Ha ha ha, tack för den pungsparken! :-D

Självklart så är merparten av delarna i min ramp tillverkade i Asien.
Precis som mycket av all elektronik.
Och även andra märken av dyrare led-ramper.

Men jag tycker att ljusbilden är bättre på denna än en led-ramp för 350kr på Ebay.
Det är dessa billiga Ebay ramper som jag refererar till som "Kina ramp".

Men jag tar åt mig av piken.
;-) :-D
Stefan_KG skrev: mån 31 aug 2020, 19:30
fjohan82 skrev: sön 30 aug 2020, 02:39 @Stefan_KG: Detta hittade jag om din icke-Kina-ramp: Då vi varken i Europa eller Sverige lyckades hitta en partner för fordonsbelysning som uppfyllde våra högt ställda krav, fanns det bara en sak att göra. Kavla upp ärmarna och fixa det själva. 2013 hittade vi rätt producenter i Taiwan och Kina och i januari 2015 lanserades AWARD, vår egen serie av långlivad fordonsbelysning som står extra pall för kyla, salt, vibrationer och andra påfrestningar. ;-)
Ha ha ha, tack för den pungsparken! :-D

Självklart så är merparten av delarna i min ramp tillverkade i Asien.
Precis som mycket av all elektronik.
Och även andra märken av dyrare led-ramper.

Men jag tycker att ljusbilden är bättre på denna än en led-ramp för 350kr på Ebay.
Det är dessa billiga Ebay ramper som jag refererar till som "Kina ramp".

Men jag tar åt mig av piken.
;-) :-D
Ja, man får se det med glimten i ögat ;-)
Allt från Kina är inte skräp, S90 är ett exempel :-)
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]