Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stingrey
Hejsan då vår nuvarande volvo v50 som vi har haft ofattbart många problem med (se tidigare inlägg) har gett upp. Eller lättare sagt så har stötdämparen gett upp på vänsterbak däck efter att kört lite för fort vid en falllucka. Så har vi bestämt oss för att sälja den skitbilen och har hittat en vad vi tror är rätt så prisvärd volvo v70 2.5t -05 som har gått rätt så många mil 27000-275000 med automat låda. Men bilen är besiktat och skattad samt Nybytt kamrem+vattenpump+spännrulle
Olja+filter vilket är rätt så skönt. Priset för denna var strax över 30000kr och undrar vad ni som är 1000 gånger mer bilkunnig än mig har att säga om denna bil?. Är detta ett värt köp? Gick även att pruta vid snabb affär vilket det kommer bli då vi är i behov av en bil för att vi skall flytta till veckan.
Senast redigerad av 2 stingrey, redigerad totalt 0 gång.
av efraiem1
stingrey skrev:Hejsan då vår nuvarande volvo v50 som vi har haft ofattbart många problem med (se tidigare inlägg) har gett upp. Eller lättare sagt så har stötdämparen gett upp på vänsterback däck efter att kört lite för fort vid en falllucka. Så har vi bestämt oss för att sälja den skitbilen och har hittat en vad vi tror är rätt så prisvärd volvo v70 2.5t -05 som har gått rätt så många mil 27000-275000 med automat låda. Men bilen är besiktat och skattad samt Nybytt kamrem+vattenpump+spännrulle
Olja+filter vilket är rätt så skönt. Priset för denna var strax över 30000kr och undrar vad ni som är 1000 gånger mer bilkunnig än mig har att säga om denna bil?. Är detta ett värt köp? Gick även att pruta vid snabb affär vilket det kommer bli då vi är i behov av en bil för att vi skall flytta till veckan.
Jag tycker det låter lite högt. Men jag är snål som satan.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

av stingrey
efraiem1 skrev: lör 29 aug 2020, 21:00
stingrey skrev:Hejsan då vår nuvarande volvo v50 som vi har haft ofattbart många problem med (se tidigare inlägg) har gett upp. Eller lättare sagt så har stötdämparen gett upp på vänsterback däck efter att kört lite för fort vid en falllucka. Så har vi bestämt oss för att sälja den skitbilen och har hittat en vad vi tror är rätt så prisvärd volvo v70 2.5t -05 som har gått rätt så många mil 27000-275000 med automat låda. Men bilen är besiktat och skattad samt Nybytt kamrem+vattenpump+spännrulle
Jag tycker det låter lite högt. Men jag är snål som satan.

Ok vad är ett rimligt pris för en sådan bil?

Glömde samt att skriva att vi är ute efter en bil som kommer hålla dom kommande åren med så små reparationer som möjligt vilket kanske låter självklart men vi klarar verkligen inte av stressen/ångesten vi har fått med vår nuvarande v50 varje gång vi satt oss för att köra iväg.
av valln
Priset låter lite högt...

Efterhör om bilen drar olja.
Kolla om bilen har fått rengjord vevhusventilation, nu har bilen 3k serviceintervall så jag vet inte intervallen men vevhusventilationen ska nog vara rengjord 2 gånger.

Det är mindre troligt kanske, men fråga om automaten har fått ny olja.
av stingrey
valln skrev: lör 29 aug 2020, 21:07 Priset låter lite högt...

Efterhör om bilen drar olja.
Kolla om bilen har fått rengjord vevhusventilation, nu har bilen 3k serviceintervall så jag vet inte intervallen men vevhusventilationen ska nog vara rengjord 2 gånger.

Det är mindre troligt kanske, men fråga om automaten har fått ny olja.
Ok! tack så mycket detta är liksom frågor jag aldrig hade vetat om att man skall ställa
av efraiem1
Jallemet skrev:Köpte en 2.4t man - 01 med 27000 mil för 19.500:- för 5 år sedan och en 2.5t man - 03 med 18000mil för 20.000:- för 2år sedan.

20-25.000:-, mer ska det inte vara.
Köpte en 2.5T 19000mil automat för 25 för 3år sedan. Så är enig i prisrt där

av MickeM
Priserna som föreslås stämmer bra på bättre exemplar av sugmotormodeller anser jag.
Turbo är dyrare.
Runt 30k för en 2005 får man nog punga ut med, för att få en som är helt ok.
Men, då ska den vara ok också!
Normalt bruksskick, utan behov av fix, väl servad och bra däck, och allt sådant.....

Fel av betydelse drar mycket snabbt ner priset.

Min gissning är att din dragkrok inte blir go[…]

Alternativet till att nyckeln finns i bilen ä[…]

XC60 MY27

Det beror på att jag / vi inte tror på[…]

Hej, jag har problem med att jag får felkod […]