Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av korthoga
Hej,

Jag köpte en begagnad Volvo för ett tag sen via en Biliaåterförsäljare. Nyckeln sa nu att där var dåligt batteri så jag tänkte att det var lika bra att byta i bägge nycklarna. I nyckeln som är klädd i läder så finns där ett nyckelblad inne i. I reservnyckeln så fanns det inte ett nyckelblad. Ska det vara så att där bara är nyckelblad i den ena nyckeln?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Den andra nyckeln, det är inte den lilla "badnyckeln" som avses?
De andra nycklarna ser väl identiska ut?
av korthoga
fjohan82 skrev: lör 29 aug 2020, 20:11 Den andra nyckeln, det är inte den lilla "badnyckeln" som avses?
De andra nycklarna ser väl identiska ut?
Ja, nycklarna ser identiska ut och när jag öppnade upp dem så fattades nyckelbladet i den ena. Det som gör att du kan låsa upp bilen om batteriet i nyckeln tar slut.

Märkte för övrigt att efter batteribyte så fungerade inte nyckeln utan att man fick lägga din i mittkonsolen så att den blev parkopplad eller vad som nu hände.
av Vardelos
Kan kanske vara så att förra ägaren tappat en nyckel och fått en ny, för det kanske inte följer med bladnyckel då?

Jag skulle nog ta reda på det för det innebär ju att någon kan ta sig in i din bil om nu förra ägaren behållt nyckeln för detta syfte. Troligen inte men det är ju ett argument om du vill få låsen bytta.
Vaccumslangar till 940

Ja, man kan köra med silikonslang.

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulmu[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Kom ihåg att du måste göra en reg[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]