Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag är i planerna att bygga om ljudet i min XC70 2016 lite.

Ska inte in några monster steg, ett Audison bit AP8.9 och i framtiden ett Audison AP1 D, dessa är säkrade 30 amp på stegen som max, syftet är inte att spela dunderhögt utan att förfina ljudet med lite bättre teknik.

Jag har grävt runt lite bak och hittat en säkringsdosa som sitter på vänster sida bakom luckan för att komma åt att byta lampor bak. Någon som har ett hum om hur mycke extra man kan plocka ut där? Ser inte ut att vara grova kablar dit men saker o ting är ordentligt avsäkrade där, flertal 30 och 20 ampers säkringar. Kan va någon kabel jag missat!

Vad tror ni, finns de utrymme där eller är det att dra kabel ända framifrån vilket jag helst undviker!
Okej hittat svar på min egen fråga... Verkar dumt att ta där ifrån, hittade följande i min egna manual...

Frågan är ju då, någon i forumet som kan tänkas veta var man får tag i orginal stift för att sätta i fler säkringar i orginal säkringsdosan? får dra fram två "mindre" kablar dit tänker jag...
Screenshot 2020-08-29 at 12.09.03.png
Screenshot 2020-08-29 at 12.09.03.png (38.7 KiB) Visad 544 gånger
Det är inte speciellt svårt att dra en ny strömkabel direkt från batteriet, men du kanske har något speciellt skäl att låta bli?

Det är ju ändå en hel del kablar som ska dras.
Ska du t.ex. hämta signal från och koppla in dig på befintliga högtalarkablar?
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]