Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av LS2003
Tjena! Jag har då en 744 från 87 med en b230f motor med LH2.2 systemet. Bilen får ingen gnista alls. Den får bränsle som den ska och jag har kollat alla jordpunkter och flätor samt bytt fördelare, fördelarlock, rotor, tändspole, tändstift och tändkablar. Jag har en hallgivare i min motor som jag misstänker är problemet eftersom varvmätaren inte rör sig när jag försöker vrida igång bilen. Den går på startmotorn fint och kamremmen och kammen är hela och fina. (Remmen är även nybytt) det ända jag inte testat är att byta tändmodul men jag har en hemma. Men eftersom allt tyder på hallgivar fel så har jag inte bytt modulen. Jag har bytt fördelare (kompletta) 3 gånger nu. Känns väldigt konstigt att alla 3 ska ha haft dålig hallgivare.

Tack för svar!
Användarvisningsbild
av lennarte
Har du 12V på båda sidor på tändspolen? Har du det ska voltmätare fladdra (provlampan blinka) när du kör på starten. Har du bara 12V på en sida, ta bort anslutning 1 på tändspolen och prova igen. Är det fortfarande bara 12V på en sida (15) är spolen nog kass. Är där ingen spänning på 15 med tändning på, eller med startmotor på är nog felet i tändlåset

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!