Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Färgval V60 R-design

Osmium grey
40
68%
Bright silver
19
32%
Jag har beställt en V60 R-design T6 TE men är väldigt kluven i färgvalet... Jag vet, det är jag som ska ha bilen och bör således välja färgen med men detta är väldigt svårt i just denna modell tycker jag. Har alltid velat ha Osmium, vilket också är det som ligger i ordern just nu och den är väldigt snygg i den färgen, detaljer framhävs osv. Dock har jag sneglat på Bright silver efter ha mött några V60 i den kulören och den är också riktigt snygg, känns som den sitter som ett smäck till V60!

Har haft silvermetallic tidigare och den är väldigt oförlåtligt när det gäller smuts osv, knappt något syns vilket för min del spelar mindre roll då jag tvättar 1gång/vecka. Men hur ni Osmium, är den likvärdig eller går den mer mot det svarta hållet, syns allt smuts eller är också "snäll"?

Rösta gärna, ge lite inputs samt posta gärna en bild på er V60 R-design :)

Tack på förhand!
Screenshot_20200826_101640_com.volvocars.byggdinvolvo.jpg
Screenshot_20200826_101640_com.volvocars.byggdinvolvo.jpg (23.84 KiB) Visad 3313 gånger
Screenshot_20200826_101623_com.volvocars.byggdinvolvo.jpg
Screenshot_20200826_101623_com.volvocars.byggdinvolvo.jpg (23.31 KiB) Visad 3313 gånger
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GustavB
Skriver under på att Osmium är både snygg och grymt lättskött. Körde 6mån i vinter utan att tvätta och bilen såg inte nämnvärt skitig ut (tjänstebil). Dessutom syns inte asfaltsfläckar och flygrost vilket gör att man inte behöver gno ihjäl sig. Bright silver däremot är nog knepigare.

Hade jag inte haft Osmium på min nuvarande V90 CC hade jag lätt valt den till min nya V60 R-design.

Pebble tycker jag passar bättre på CC, men är ju högst personligt. Birch light tycker jag är snygg, men tyvärr för vanlig i mina trakter.
Bra inputs, tackar för det! Låter bra med Osmium, lutar nog mer och mer åt den faktiskt! Pebble såg bra ut i bygg din Volvo men tyckte den blev lite för ljus på bilderna i din länk @fjohan82 men tack för förslaget :) Du har ingen bild @Felix1801??

Blir inte lättare det här då frun har lagt allt ansvar på mig när det kommer till färgvalet, "välj du mig spelar det ingen roll" .. Suck

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

av Torslanda
Tycker som andra ovan att Pebble snygg, om inte den snyggaste på V60 och då särskilt med R-design. Utav de två du väljer mellan så tycker jag kontrasten med de svarta detaljerna och silver funkar bäst.
Testa andra alternativ än Bright och Osmium. Osmium visst det är en praktisk färg men så galet vanlig- hur skoj är det?
Pebble blir riktigt bra och annars överväg Fusion red!

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Bilen är körd 20 000 mil. Vad säg[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]

Startar ej

Det handlar inte om att bromspedalen blir stum eft[…]