Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har inget direkt gräns. Jag vet att kvalitet kostar, och låter nog inte priset bestämma här.

Så jag prioriterar nog i denna ordning.

1. Ljusmängd / ljusstyrka / ljuskvalité
2. Hur det ser ut på bilen (jag gillar fronten på min S80N så jag vil inte gärna täcka den med lampor)
3. Pris

Tackar för svaret.
Vissa Rigid, VisionX XPR el. XPL, om budget finns så Osram FX500 med 72W effekt. Det du vill ha är smal ljusbild horisontalt för att undvika att ljuset ramlar ner i backen direkt och bländar.
Av nämnda skäl kommer jag att som komplement sätta en 40" XPR diskret mellan railsen på taket och inte blända mig själv genom att i onödan lysa upp huven som det mesta annat gör med sin stora horisontala spridning och tvingas monteras på tok för långt bak för att ens fungera.
VisionX XPR ser interessant ut om siffrorna stämmer när det gäller lumen. Det dubbla av vad Osram FX500 levererar. Nu vet jag att man inte skal läsa sig blind på siffrorna, men dom ger väl oftast en idé om hur det lyser (eller inte). Jag kollar lite vidare på VisionX XPR i alla fall. Såg även en bild på den där den var monterad bakom "grillen" och det kan vara interessant.

Tack för tipset. :-)
Eftersom du har så pass ny, så är det kurvljus i strålkastarna, vilket gör montering av väldigt många kit svårt/omöjligt utan modifiering av strålkastaren.

Enda jag har hittat hittills som passar är Morimoto 2stroke 2.0 tack vare sin lilla formfaktor, dessutom "rätt" dioder (bör vara så små som möjligt för att hamna rätt i position, inte som dom stora klumparna som många kit använder). Kanske inte det ljusstarkaste, men bättre än halogen.
Själv kör kag med en Award Led ramp från Swedol.
Inte "top of the line", men den spöar kina ramperna utan problem.
Den kostade strax under 2000kr, om jag inte missminner mig.

Dock tycker jag själv att under reg-plåten är i lägsta laget.

På tjänstebilen har jag en monterad ovanpå varningsljusrampen på taket.

Och det är en avsevärd skillnad när man monterar dom högt upp.
Bilagor
_20200828_181950.JPG
_20200828_181950.JPG (796.5 KiB) Visad 1344 gånger
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]