av Platinumswe - mån 24 aug 2020, 20:20
- mån 24 aug 2020, 20:20
Har en S80 -01 2.4 som jag vill behålla lite till men där servon började läcka i bälgen.
Fick tag på en ny servo från en -03. huvudcylindern satt kvar och verkstaden som monterade flyttade inte över den gamla då den ansågs vara identisk.
Efter bytet går det inte att aktivera farthållaren(cruise). Kontakten vid bromspedal kollad. Kan det vara att -03 saknade Cruise och då saknas det i huvudcylindern?
Innan bytet hade jag endast ett intermittent larm om det vanliga problemet med spjällhus, men det kom endast på vintern men nu har jag det alltid efter bytet.
Koder säger mig inget.
ABS DTC SET
SRS READY
ECM DTC SET
AUM READY
CEM DTC SET
DIM READY
DDM CHECKING
CCM CHECKING
PDM CHECKING
REM CHECKING
SWM READY
UEM DTC SET
Tacksam för alla uppslag.
Fick tag på en ny servo från en -03. huvudcylindern satt kvar och verkstaden som monterade flyttade inte över den gamla då den ansågs vara identisk.
Efter bytet går det inte att aktivera farthållaren(cruise). Kontakten vid bromspedal kollad. Kan det vara att -03 saknade Cruise och då saknas det i huvudcylindern?
Innan bytet hade jag endast ett intermittent larm om det vanliga problemet med spjällhus, men det kom endast på vintern men nu har jag det alltid efter bytet.
Koder säger mig inget.
ABS DTC SET
SRS READY
ECM DTC SET
AUM READY
CEM DTC SET
DIM READY
DDM CHECKING
CCM CHECKING
PDM CHECKING
REM CHECKING
SWM READY