- tor 11 okt 2007, 18:07
Förra framdäcken försvann på mindre än 1000 mil (Nokian Z) och dom nya Bridgestone Turanza är på god väg efter kanske 500 mil. Samtidigt tycker jag att bilen rent kastar sig ner i spårigheter. Speciellt när man accar och växlar så vill den till och kasta i sidled och så våldsamt kör vi inte. Annars är bilen (tycker jag iaf) stabil.
Tips om vad som kan orsaka det här, kan ju knappast ska vara så här? Spindelleder, styrleder, hjullager, var ska jag börja och hur gör jag för att hitta problemet.
Jag undrar iofs om det kan vara något hjullager för den vill till till och gneka till i låga farter när jag svänger lite (vid parkering) men det är svårt att höra var det kommer ifrån.
Kan däckverstan sånt här?
/Uffe
Tips om vad som kan orsaka det här, kan ju knappast ska vara så här? Spindelleder, styrleder, hjullager, var ska jag börja och hur gör jag för att hitta problemet.
Jag undrar iofs om det kan vara något hjullager för den vill till till och gneka till i låga farter när jag svänger lite (vid parkering) men det är svårt att höra var det kommer ifrån.
Kan däckverstan sånt här?
/Uffe