- sön 23 aug 2020, 23:47
#1397921
valln skrev: ↑sön 23 aug 2020, 21:19Ja, jag har inga givna svar. Däckbuller ökar och likaså greppet när man väljer lägre profil. Men utifrån miljömässiga bedömningar? Man kan tänka sig en konsument som kollar centilitrar i förbrukning. Men väljer större fälgar/däck vilket kan leda till högre förbrukning.Primus skrev: ↑sön 23 aug 2020, 20:30Ja, eller däckbuller och väggrepp?valln skrev: ↑sön 23 aug 2020, 20:25 Grejen att prata förbrukning kan vara miljömässigt, särskilt kostnadsrelevant är inte förbrukning på det stora hela.Frågan är hur man bedömer tillverkning och förslitning av däck?
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,