Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LeifA
Jag har fått betala tull o moms trots det jag beställde kom från en adress i Holland. Det står ursprungsland på paketet och där stod det "CN".
av efraiem1
efraiem1 skrev:
efraiem1 skrev: tis 04 aug 2020, 13:04 Jag beställde den billigaste där från tyskland. Vi får se hur den fungerar. Men vore gött att kunna läsa ut koder på riktigt och inte bara generisk OBDII. Återkommer när jag har fått den och provat.
Köpte från https://www.aliexpress.com/item/2046145 ... 4c4dIM3aHj, valde VXDIAG och skeppa från Tyskland. Lustigt nog när man tittar på trackingen så går den från Kina. Bara hålla tummarna att den landar i Tyskland först då så man slipper tull och postmordavgiften. Den ska dessutom ankomma redan nästa vecka. Något som aldrig hänt annars med kinapaket.
Den är faktiskt redan framme i Sverige och under utkörning. Ingen tull eller avgift från PostMord heller. Positivt överraskad över frakten. Så får vi se hur enheten fungerar sedan.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

av Tp73
Köpte från https://www.aliexpress.com/item/2046145 ... 4c4dIM3aHj, valde VXDIAG och skeppa från Tyskland. Lustigt nog när man tittar på trackingen så går den från Kina. Bara hålla tummarna att den landar i Tyskland först då så man slipper tull och postmordavgiften. Den ska dessutom ankomma redan nästa vecka. Något som aldrig hänt annars med kinapaket.[/quote]Den är faktiskt redan framme i Sverige och under utkörning. Ingen tull eller avgift från PostMord heller. Positivt överraskad över frakten. Så får vi se hur enheten fungerar sedan.

[/quote]

Håller tummarna för att ditt paket snart kommer hem till dig. Är ju nyfiken på vad det är för något man får därifrån när man beställer.
av efraiem1
Tp73 skrev:Köpte från https://www.aliexpress.com/item/2046145 ... 4c4dIM3aHj, valde VXDIAG och skeppa från Tyskland. Lustigt nog när man tittar på trackingen så går den från Kina. Bara hålla tummarna att den landar i Tyskland först då så man slipper tull och postmordavgiften. Den ska dessutom ankomma redan nästa vecka. Något som aldrig hänt annars med kinapaket.
Den är faktiskt redan framme i Sverige och under utkörning. Ingen tull eller avgift från PostMord heller. Positivt överraskad över frakten. Så får vi se hur enheten fungerar sedan.

[/quote]

Håller tummarna för att ditt paket snart kommer hem till dig. Är ju nyfiken på vad det är för något man får därifrån när man beställer.[/quote]Kan meddela att jag blev lurad då aliexpress rapporterade att den var framme i Sverige. Dagen efter så rapporterade den att den lämnat vad jag antar är Kina. Så har legat på flyg i 5 dagar nu. Räknar med tull och avgift på det...

av PatrikJonsson
Hej,

Delar med mig av erfarenheter av min Vida programvara och DICE.
Jag köpte grejerna för något år sedan och det har sedan legat i kartongen fram till nyligen då jag tvingades nollställa räknaren för oljebyte i växellådan på vår XC70-2010. Efter nollställning försvann ryckningarna vid växling vid låg belastning.

Programmet Vida 2014D är enklast att installera under Windows 7 Pro, även om det verkar som vissa efter mycket krångel fått in det under Windows 10. Jag lyckades även hitta en patch som ändrade datumet för när licensen går ut.

Jag hade problem med min DICE som startade var 100:e gång man strömsatte den, annars lyste bara en röd lysdiod. Jag strömsatte DICE´n från ett nätaggregat och när jag väl fick igång den så flashade jag om programvaran i den. Efter omflashning så startade DICE´n varje gång man satte in den i bilen! Observera att man måste köra programvaru-uppdatering av DICE med det separata proggrammeringsverktyget och inte inifrån Vida, eftersom om man kör det inifrån Vida kan DICE bli obrukbar.

/Patrik
av Frownlayer
Köpte en dice från wish för någon månad sedan. Skivan var korrupt så jag skickade och klagade, idag fick jag den återbetald. Jaja. Gratis är alltid gott.
Bilagor
Screenshot_20200821-181103_Wish.jpg
Screenshot_20200821-181103_Wish.jpg (59.99 KiB) Visad 1309 gånger
Användarvisningsbild
av Derank
Dom funkar typ aldrig och man brukar få en länk för nedladdning, och vida finns ju överallt idag och dra ner iaf

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Cox
Precis skivorna som brukar föja med, är nedlusade med virus. Har förövrigt en vida-dice över om någon är intresserad!

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

av aldrigstanna
Mitt fungerar bra nu. WM med xp, kör på sweedspeed färdiga. Jättebra gjort, allt är Helt klart med drivrutiner och allt. Bara installera Win xp och allt finns där i redan. Roxannas eller nåt sånt heter de..
4ä6 gb ram är dock ganska smörtsamt om än funktionellt.
  • 1
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 241

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]