Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hoppsan! :-o
Måste ju ha blivit en spricka..? Det fungerar säkert lika bra utan den saknade flisan men hur vet man att det inte finns sprickor som fortsätter in i godset? Jag skulle nog ha övervägt att åka till skroten och leta upp en intakt styrspindel.
Är inte spindeln av gjutjärn eller något slags aducergods, det är den på min V70 mk1.
Erik Å skrev:Hoppsan! :-o
Måste ju ha blivit en spricka..? Det fungerar säkert lika bra utan flisan men hur vet man att det inte finns sprickor som fortsätter in i godset? Jag skulle nog ha övervägt att åka till skroten och leta upp en intakt styrspindel.
Är inte spindeln av gjutjärn eller något slags aducergods, det är den på min V70 mk1.
Nej jag är ganska säker på att du är aluminium. Var inte riktigt nöjd med utfallet. Utöver att det blev tyst på lagret då.
efraiem1 skrev: sön 23 aug 2020, 20:04 Nej jag är ganska säker på att du är aluminium.
Busenkelt att kolla med en magnet, fastnar den så är det inte aluminium :-)
Haveriutredare brukar leta efter korrosion i brottytorna, sånt bevisar att sprickan har funnits där länge..
Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom ve[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&arin[…]

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]

Vredet ska låsas automatiskt när du try[…]