Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tog en titt på höger sida och precis som ni sa så var det enkelt att se om man hissade upp bilen och vred fullt utslag till höger. I verkligeheten såg detta ut som en solklar spricka på bilden ser det ut som att den inte är igenom godsen och att en del av det är skit. Men troligen år den sprucken.

Bild
Då jag vi tillbaka här igen, bilen slirar återigen när man gasar på för att komma iväg i en korsning åt iallafall vänster. Bromsen används inte alls här, kan det ändå vara relaterat till ABS? Det känns mer som att något hjul inte får fäste och därmed slirar iväg.

Jag har inte kontrollerat kransarna men det skulle vara märkligt om de redan gått åt skogen. Det jag uppmärksammade vid byte av kransarna var att givarna var lite slitna i toppen mot kransen, precis som att de legat emot en aning. Kanske är det så att givarna behöver bytas? Kan man reda ut detta, eller är de så pass billiga att man bara byter dem?

Hej. Har en v60 d4 2017. Och på den har jag […]

Att ladda med en fas 16A 3,7 kW fungerar bra. Det […]

Erfarenheter XC90?

Har haft alla Volvos kombi modeller. På -70 […]

Volvo appen

Har också problem med att ställa in tim[…]