Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Första inlägget här då jag precis köpt mig min första Volvo. Köpte bilen med vetskapen att det var lite fel med den. Men bilen gick att köra 30mil hem! Det första jag fixade var avgasstrumpan som hade rostat sönder (bilen lät som en traktor) efter bytet till ny strumpa fick bilen mycket mer effekt och lät som vanligt igen. Körde den samma kväll och även dagen efter. Sen när den blivit kall så startade den inte! Någon som haft samma problem vid byte av strumpan? Tacksam för alla svar!

Gustav
Senast redigerad av 1 gustavbagge, redigerad totalt 0 gånger.
Har du tankat annat bränsle än det som var i vid köp när du provkörde den efter du lagat avgasröret? Läs isf i manualen om hur adaption görs, em tanke i alla fall då många som köper F gör det misstaget i början.

Men vad är det som händer när du försöker starta annars, inget eller arbetar startmotorn med mera samt hur långt har den gått
Micce1980 skrev:Har du tankat annat bränsle än det som var i vid köp när du provkörde den efter du lagat avgasröret? Läs isf i manualen om hur adaption görs, em tanke i alla fall då många som köper F gör det misstaget i början.

Men vad är det som händer när du försöker starta annars, inget eller arbetar startmotorn med mera samt hur långt har den gått
Inte tankat något sen jag köpte bilen! Så var samma bränsle i efter bytet när den gick och samma som är i nu. Startmotorn går runt och den tänder ej. Bilen har gått 20k mil.
Rådlös skrev: tor 20 aug 2020, 06:14 Var det bara avgasstrumpan som var ett känt fel?
Har du möjlighet att läsa ut felkoder?
Den läcker även olja från oljeplugen. Inte hunnit kollat på det än eftersom jag byte stumpan förts och nu startar den inte😕 lånade en obd av en kompis men den gav inga felkoder alls🤔
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]