NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Missbedömde vinkeln jag kom in med när jag skulle parkera mot trottoarkanten. Hörde litet skrapande ljud och såg att höger framfälg blev kantstött. Det blev även ett litet jack i bildäcket. Finns det någon risk med att jag låter dessa vara? Dvs, inte byter däck och fälg?

Tack!

Bifogar bilder här:

Bild
Bild
Håller med, inget att tänka på.
VolvoV50Mannen skrev:Hej!

Missbedömde vinkeln jag kom in med när jag skulle parkera mot trottoarkanten. Hörde litet skrapande ljud och såg att höger framfälg blev kantstött. Det blev även ett litet jack i bildäcket. Finns det någon risk med att jag låter dessa vara? Dvs, inte byter däck och fälg?

Tack!

Bifogar bilder här:
Nån säkerhetsrisk är det inte, bara estetiskt. Det har tagit i fälgskyddskanten på däcket, det är bara solitt gummit där.
Hade du sett trådarna i däcket så hade det varit allvarligare, det där ser dock lungt ut men håll ett öga på det ifall det skulle uppstå en bula :-)
Små skador på fälgar man man putsa med fin smärgelduk och sen spackla med super-epoxy och slipa jämnt. Kräver bara tid och tålamod :-)
Volvo säljer bättringsfärg på små sprayburkar..

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]