- tis 18 aug 2020, 20:11
Parkeringssensorerna bak fungerar när solen skinit på dem och det är höga dagstemperaturer som nu. När kvällen kommer och det blir lägre temperatur så upphör funktionen. Det är f ö sensor nr 4, den längst till höger bakifrån sett. Detta inträffar dagligen nu och det har ju inte regnat på länge, så det har inte med det att göra. Och det har pågått vid vackert väder hela sommaren. När det är normaltemperatur fungerar det inte ö h t.
Någon som har fundering om var i konstruktionen av systemet för p-sensorerna felet kan finnas så att utetemperaturen avgör om det fungerar eller inte?
Jag har frågat Bilia i Kba om det går att ta bort programvaran för sensorerna, men det går inte säger de. Nu läser jag till min glädje i en tråd från 2010 att de i samma företag, fast i Alingsås, på 10 min lyckades ta bort funktionen, så man slipper felmeddelandet varje gång man vrider på startnyckeln.
Någon som har fundering om var i konstruktionen av systemet för p-sensorerna felet kan finnas så att utetemperaturen avgör om det fungerar eller inte?
Jag har frågat Bilia i Kba om det går att ta bort programvaran för sensorerna, men det går inte säger de. Nu läser jag till min glädje i en tråd från 2010 att de i samma företag, fast i Alingsås, på 10 min lyckades ta bort funktionen, så man slipper felmeddelandet varje gång man vrider på startnyckeln.
- By Malmstroem