Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Att det kan skilja mycket vet jag, det är ju bara att kolla på de olika mobilräkningarna i familjen.. :bored: :-)

Men ändå intressant. Det är ingen som mest kör bilens olika system inkl navi?
av Vardelos
Har man tre så kan man ju koppla ett abonnemang till sitt eget för 99kr/månad. Det är de ju värt att slippa koppla telefon för att få igång spotify och få uppdateringar på karta och appar.
av AndS
Beroende av var du bor och kör, stad eller landsbygd, så får du även välja operatör efter det. För mig är bra täckning där jag använder bilen viktigare än någon/några hundralappar.
Som jag noterat tidigare, någon/några hundralappar i månaden för ett mobilabonnemang som fungerar för mig är försumbart mot vad bilen i övrigt kostar.
av Vardelos
AndS skrev: tor 20 aug 2020, 09:48 Som jag noterat tidigare, någon/några hundralappar i månaden för ett mobilabonnemang som fungerar för mig är försumbart mot vad bilen i övrigt kostar.
Jag har sett detta argument ganska många gånger och tycker att det inte är så genomtänkt då majoriteten av bilarna i denna del av forumet är tjänstebilar ;-)

Sen att några hundralappar i månaden är försumbart för dem flesta är en annan sak.
av AndS
Tjänstebilar/förmånsbilar/leasing/etc har också en kostnad, så det är relevant även i de fallen. Så vida inte det ingår i kostnaden för bilen (vet inte om det förkommer).
av Vardelos
valln skrev: sön 23 aug 2020, 20:41 Hur kommunicerar Volvo on call med bilen exempelvis att sätta på värmaren?
Det finns ett Abonnemang som är giltigt 3-4 år när man köper bilen, sen får man förnya det.
Det är ett inbyggt simkort och påverkas inte om du har satt i ett eget eller inte.
Det abonnemanget är endast för VOC och du kan inte lyssna på spotify eller liknande.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Det är Telenorabonnemang som ingår i VOC under tre år
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]