Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har många gånger funderat på om det finns en VOC körjournal som app att installera i Volvos nya infotainmentsystem. Det finns ju inget sådant i de tidigare modellerna.
Det jag är ute efter är att åtminstone kunna klicka på Tjänsteresa eller Privat för att få det registrerat på resan som sedan sparas i körjournalen. Det skulle underlätta något enormt att sedan ta ut körjournal för alla tjänsteresor vid månadens slut utan att behöva gå igenom 30 dagars resande.
Om det inte finns, borde det väl gå att skicka in önskemål om en sådan app eller funktion till Volvo?
Någon mer som skulle tycka detta var en god funktion?
Skulle säkert vara en bra idé. Dock måste man ju då komma ihåg att klicka på ena eller andra alternativet varje gång. Att ha något förvalt ser jag skulle leda till för mycket strul.

Jag skulle hellre se en funktion i VOC-appen där du kunde köra multiselect på resorna för att kategorisera dem. Nu måste man sitta och klicka en och en.
GustavB skrev:Jag skulle hellre se en funktion i VOC-appen där du kunde köra multiselect på resorna för att kategorisera dem. Nu måste man sitta och klicka en och en.
Nu var det ett tag sedan jag hade tillgång till VOC, men finns inte den möjligheten åtminstone när du loggar in via en webbläsare? Inte lika smidigt som appen måhända.
Funkar fint att markera flera och ändra kategori på android iaf. Klicka på pennan uppe till höger > markera alla resor du vill > klicka på "lapparna" uppe till höger och välj kategori

Edit: provade på iOS nu och funkar likadant där. Byt ut pennan upp till höger mot redigera :party:
Ja markera flera resor är smidigt i appen. Dock om man kör mycket blandat privat och tjänste så måste man ändå kolla vilken resa som är privat resp tjänste för att kategorisera och sedan länka de olika resorna med varandra om man vill det.

@GustavB Som du säger blir det något man får klicka i varje gång man hoppar in och kör iväg. Men det skulle kunna komma upp i förardisplayen också, och att man får verkställa med knapparna på ratten kanske. Glömmer man så blir den okategoriserad som idag :)

FYI: jag mailade Volvos kundservice om synpunkten/önskemålet. Vem vet, kanske de tar fasta på det :)
Tänker lite så att det är en användbar funktion på samma sätt som man kan spela in ett röstmemo och sedan skicka det per mail till sig själv eller någon vilket jag ser som en mindre användbar funktion för min del.
Zanders skrev:Funkar fint att markera flera och ändra kategori på android iaf. Klicka på pennan uppe till höger > markera alla resor du vill > klicka på "lapparna" uppe till höger och välj kategori

Edit: provade på iOS nu och funkar likadant där. Byt ut pennan upp till höger mot redigera :party:
Se där ja. Man lär sig nåt nytt varje dag. Nu kan jag äntligen sluta svära över buggen att om man råkar klicka in på en resa så scrollar appen tillbaka till den när man klickar i kategori på resor längre upp eller ned.
Frågan är hur mycket jobb dom kommer lägga ner på "gamla" Sensus nu när Android-varianten är på G. Bilar som bygger på SPA2 kommer ju ha samma nya system som Polestar och XC40 recharge istället. När det är klart har jag tolkat det som att man i princip kan bygga Androidappar till bilen för olika saker, dvs tredjepartsappar...
En får hoppas att det kommer som uppdatering till SPA-bilarna också men det lär ju tyvärr inte hända...

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]

D4 VEA dricker olja

Kommer köra https://oljedroppen.se/produkt/mo[…]