Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av los945
Jag ska sälja min svarta 945T -98 som nu endast gått knappt 17.700mil.
Rikligt utrustad för en 940, bl.a. delskinn, airbag, 4x elhiss, farthållare och fjärrlås/larm.
RF Ferrita sportsystem bakom kat.
16" sommardäck på Galaxyfälgar och 15" dubbade vinter på 98:ans original alu-fälg, alla i fint skick och däck går minst en säsong till vardera.
Nybesiktigad utan anm.
Underredsbahandlad 2x, 2003 och 1012, första gången med hetvax upp till sidorutorna.
Så jag antar att den är ovanligt fin när det gäller rost.
Däremot finns repor och lite lacksläpp i den svarta lacken.
Några rostrosor finns i torpedplåten framför vindrutan, speciellt vid framrutans gummilist.
Annars hel och fin bil i stort sett i originalskick och sådana växer väl inte på träd numer?
Så vad kan den sådan vara värd idag?
Har fått ett bud utan en enda annons som är ganska bra, men funderar om det skulle vara idé att sätta in en Blocketannons (med allt vad det innebär...), så därför min fråga...
Användarvisningsbild
av BertilS70
Har själv fått intrycket att 940s är väldigt eftertraktade på blocket, och även halvbra exemplar går för över 15.000. Värdet på din bil beror mycket på hur stora lacksläppen och rostrosorna är tror jag, men en riktigt fin -98 med det miltalet borde kunna kamma in 30.000 i alla fall. Är de kosmetiska defekterna lite större, så kanske 15-20. Återkom gärna när du fått den såld och berätta vad du fick för den.
Användarvisningsbild
av 144
Den har inte AC? Det verkar vara ovanligt med 940 som har både AC och farthållare, min har ECC, farthållare, 4x elhissar, elspeglar och elektriskt justerbara strålkastare men det är ingen kombi.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]