NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Larre skrev:
mojja skrev:Det största problemet jag har just nu är färgvalet.. Specade om den till silver idag men e osäker på om det e den färgen jag vill ha.
Electric silver eller "vanliga" silver metallic? :D

Edit: jag borde kanske lagt denna fråga i mojjas tråd, :oops: men nu ligger den här... Sorry, niz_se!
Den e specad med vanlig silver den som heter 426. Tyckte inte electric var 3000 kr snyggare om jag ska vara ärlig.

Men jag vet inte heller om 426 e den snyggaste färgen heller men den e absolut den bäkvämaste då bilen alltid ser tvättad o fin ut ovasett hu skitig den e.

M.v.h mojja
av addeer
Jag tycker R design ser för jävligt ut (raggigt) bodykitet är OK men en massa tryckta R loggor i klädseln mm som för övrigt är svart/vit och alu pedaler ser så himla 80 ut. Ungefär som till Volvo 740 när man kunde köpa R-klädsel och dra över ordinarie klädseln....uschhh.
Om det nu kostar 24500 och inte ens vingen ingår då är det verkligen inte värt pengarna.
Då kan man ju lika bra köpa ett Summum paket 10 tusen till.
Vem ska köpa det tror Volvo...möjligtvis 18-23 åringar men dom brukar inte köpa spritt nya bilar så ofta.
Nu kanske ni tycker att det luktar gubbvarning men jag är själv 32 år så än är man väl inte riktigt bubbe ;)
av kompis
addeer skrev: Om det nu kostar 24500 och inte ens vingen ingår då är det verkligen inte värt pengarna.

Bild

Det ser ut att ingå om man ska tro volvocars.se..

Ingår det eller ej?
av bilgalen
Varför börjar Volvo kränga R-paket när man lagt ner R-modellerna? Jag kan ju tycka att det blir lite ihåligt som koncept då :roll:.
Användarvisningsbild
av Kostas
kompis skrev:
addeer skrev: Om det nu kostar 24500 och inte ens vingen ingår då är det verkligen inte värt pengarna.

Bild

Det ser ut att ingå om man ska tro volvocars.se..

Ingår det eller ej?
Det där funderar jag oxå på.
Fick ju betala för vingen men man kan ju tro att den ingår när man läser R-designbroschyren. Återstår att se. Jag ska även kolla upp det
av kompis
Kostas skrev:Det där funderar jag oxå på.
Fick ju betala för vingen men man kan ju tro att den ingår när man läser R-designbroschyren. Återstår att se. Jag ska även kolla upp det
Det står ju klart och tydligt att spoilervinge ingår i r-design paketet, iaf om man ska tro på vad volvo skriver på sin sida.

Även om man läser lite sidor ute på nätet tex http://www.zercustoms.com/news/Volvo-R-Design.html så står det:
Exterior features include a satin matt-finish grille, colour co-ordinated bumpers and lower side mouldings, rear or roof spoiler
rear borde vara för S40, roof för V50 och C30?

Så varför har ni behövt betala extra för detta? Sa volvosäljaren till er att spoilervinge inte ingick eller?
Användarvisningsbild
av Kostas
kompis skrev:
Kostas skrev:Det där funderar jag oxå på.
Det står ju klart och tydligt att spoilervinge ingår i r-design paketet, iaf om man ska tro på vad volvo skriver på sin sida.

Även om man läser lite sidor ute på nätet tex http://www.zercustoms.com/news/Volvo-R-Design.html så står det:
Exterior features include a satin matt-finish grille, colour co-ordinated bumpers and lower side mouldings, rear or roof spoiler
rear borde vara för S40, roof för V50 och C30?

Så varför har ni behövt betala extra för detta? Sa volvosäljaren till er att spoilervinge inte ingick eller?
Ringde försäljaren nu. Han ska kolla upp saken. Jag meddelar vad han sa när jag hör det. Han TROR att det ska ingå
av kompis
Pratat med min säljare och han kom fram till att det är den spoilervinge som är standard på T5/D5 som ingår i r-design paketet. Den lilla fula vingen, man vill ju ha den stora..

Tycker det är konstigt att alla bilder på nätet av s40 r-design så är det en annan spoliervinge på än den som ingår, WTF? Det är väl klart man tror att det är den som är på bilden som ingår och inte någon annan.

Så om man köper en S40 T5 r-design, då betalar man alltså för den lilla spoliervingen som standard på t5, och sedan igen eftersom den ingår i r-design, sen om man vill ha den stora vingen så får man betala för den också.......

Ska bli intressant att se vad kostas försäljare kommer fram till...
av kompis
Sen kan man dra det lite längre och säga att i T5/D5 så ingår bla:
# Läderklädd ratt
# Läderklädd växelspaksknopp
# Klädsel: Dalarö, Textil/T-Tec

Dessa tre grejer byts ju också ut i r-design, borde inte r-design paketet då bli billigare för en T5/D5 än för en "snik s40"?

Går säkert hitta fler saker som byts ut om man tar en Momentum med R-Design som man i princip får betala två gånger för, hur kul är det?
Användarvisningsbild
av Kostas
kompis skrev:Pratat med min säljare och han kom fram till att det är den spoilervinge som är standard på T5/D5 som ingår i r-design paketet. Den lilla fula vingen, man vill ju ha den stora..

Tycker det är konstigt att alla bilder på nätet av s40 r-design så är det en annan spoliervinge på än den som ingår, WTF? Det är väl klart man tror att det är den som är på bilden som ingår och inte någon annan.

Så om man köper en S40 T5 r-design, då betalar man alltså för den lilla spoliervingen som standard på t5, och sedan igen eftersom den ingår i r-design, sen om man vill ha den stora vingen så får man betala för den också.......

Ska bli intressant att se vad kostas försäljare kommer fram till...
Nu vet jag.
Försäljaren har pratat med sin regionchef o fått ett mycket lustigt svar. Vingen ingår BARA på C30. Regionchefen sa att det framgår MYCKET tydligt i broschyren. Min försäljare har läst broschyren tre ggr efter det o inte lyckats uppfatta detta. Inte jag heller o inte ni andra heller.
Regionchefen hade tydligen fått frågan förr för han verkade inte vilja utveckla det hela. Vi fick ingen motivering. Det bara ÄR så. Jävligt märkligt tycker jag och min försäljare.
En rolig sak är iaf att min försäljare tycker det är roligt att ha med mig att göra för då lär han sig en del. De flesta vet väl knappt vad som ingår när de köper en bil. Men det har ju vi koll på här på forumet ;)

Det pratas om att adaptiva farthållaren anv&[…]

Ingen bromsvätska

Har du provat lossa rören vid huvudcylindern[…]

Problem bromsar (luftning)

Volvo s60 2001 2,4t (200hk) Bytt till nya ok ba[…]

installera dragkrok

Hej, Funderar på installation av dragkrok p[…]