- mån 17 aug 2020, 16:26
#1396868
Har en liten fundering o vill gärna hur ni hade gjort. Vill inte verka gnällig men är lite trött nu.
Hämtade ut min nya v60 Dec 2019 på privatleasing. Älskar bilen haft lite problem. Först så var de att hade kommit vatten på insidan av framrutan. Hade den inne för detta men när dem hade den inne hitta dem inga läckage o jag fick tillbaks den (Inte hänt igen efter detta dock) Sen så var det säkerhets uppdatering, inget konstigt tog ca 30 min att uppdatera mjukvaran. Sen tyckte jag att det var lite vibrationer i bil o ratt, blev väldigt påtagligt när sommardäcken åkte på. Var så hela bilen skaka i både låg o hög hastighet. Så till verkstan åter igen. Han balanserade om 3 av 4 däck. Fick tillbaks den, det mesta var borta men kände fortfarande vibrationer i ratten vid högre hastigheter. Ringde igen till min ST och han skulle höra av sig till en annan av deras verkstäder. Fick ingen återkoppling av honom så efter 1 månad tröttna jag o ringde till deras växel. Fick tid efter semester och lämna in den förra fredagen. Nu idag ringde STn och sa att ett av däcken behöver bytas, dock är dem restade till 29onde september men han skulle jaga o se om det fanns nått o få tag i, så han har kvar min bil tills imorgon. Men får han inte tag i nått så behöver jag återigen behöva åka dit IGEN när dem har fått tag i däcken. I detta fall hade ni krävt nån form av kompensation? Det tar ju väldigt mycket tid, behöver dra från jobbet tidigare, kostar bensin pengar fram o tillbaks från verkstan då jag inte direkt bor granne med dem. Är lite små trött på det nu, hade en v40 innan denna på leasing i 3 år och hade aldrig ett enda problem med den. Den var bara inne för service..
Så ja. Vad hade du gjort? Låtit det vara o var glad för att dem fixar de eller frågat efter kompensation också? Hävt köpet? Vet inte ens om de går när det är så "få" fel. Men man tar ju ut en spliter ny bil ihop om att den ska vara felfri under tiden man har den...
Sorry för långt inlägg
Hämtade ut min nya v60 Dec 2019 på privatleasing. Älskar bilen haft lite problem. Först så var de att hade kommit vatten på insidan av framrutan. Hade den inne för detta men när dem hade den inne hitta dem inga läckage o jag fick tillbaks den (Inte hänt igen efter detta dock) Sen så var det säkerhets uppdatering, inget konstigt tog ca 30 min att uppdatera mjukvaran. Sen tyckte jag att det var lite vibrationer i bil o ratt, blev väldigt påtagligt när sommardäcken åkte på. Var så hela bilen skaka i både låg o hög hastighet. Så till verkstan åter igen. Han balanserade om 3 av 4 däck. Fick tillbaks den, det mesta var borta men kände fortfarande vibrationer i ratten vid högre hastigheter. Ringde igen till min ST och han skulle höra av sig till en annan av deras verkstäder. Fick ingen återkoppling av honom så efter 1 månad tröttna jag o ringde till deras växel. Fick tid efter semester och lämna in den förra fredagen. Nu idag ringde STn och sa att ett av däcken behöver bytas, dock är dem restade till 29onde september men han skulle jaga o se om det fanns nått o få tag i, så han har kvar min bil tills imorgon. Men får han inte tag i nått så behöver jag återigen behöva åka dit IGEN när dem har fått tag i däcken. I detta fall hade ni krävt nån form av kompensation? Det tar ju väldigt mycket tid, behöver dra från jobbet tidigare, kostar bensin pengar fram o tillbaks från verkstan då jag inte direkt bor granne med dem. Är lite små trött på det nu, hade en v40 innan denna på leasing i 3 år och hade aldrig ett enda problem med den. Den var bara inne för service..
Så ja. Vad hade du gjort? Låtit det vara o var glad för att dem fixar de eller frågat efter kompensation också? Hävt köpet? Vet inte ens om de går när det är så "få" fel. Men man tar ju ut en spliter ny bil ihop om att den ska vara felfri under tiden man har den...
Sorry för långt inlägg