Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dundermuppen
God afton -igen.

Har noterat på min ett fåtal veckor gamla V60 att klickljudet när man använder blinkers inte har ett helt stabilt intervall mellan klicken.
Eftersom jag är en "sån" som faktiskt nyttjar blinkersen i god tid innan jag börjar bromsa, svänga eller åka tillbaka i tiden så hörs detta ganska ofta.
Inte hela världen, men skulle vara kul att veta vad det beror på. Låter nästan som att en av styrdatorerna har för mycket att göra och att blinkblink har låg prio eller möjligen att CAN-bussen är överlastad om det nu går via denna.

Problemet har åtminstone även funnits på V90 enligt en jobbarpolare som äger en sådan av okänt modellår.

Någon som vet?

/Johannes
av Dundermuppen
Jo. Min hörsel är även märklig såtilvida att under tiden som jag jobbar såkan jag även aktivt följa åtminstone två helt separata konversationer och ibland tre. Går inte att stänga av heller.
Bökigt när man ska sova och det inte är helt tyst.

Min V60 är en 21a så antar att detta gäller hela SPA åtminstone?

/Johannes
Användarvisningsbild
av fjohan82
Har varit otakt på alla bilar av dessa modeller jag har kört, oavsett V60, XC60 eller XC40.

Har märkt att man ibland får dra å[…]

Broms höger fixas aldrig

byt bromsokshållaren och slangarna fram till[…]

Bygga vevhusventilation?

En sak som också är viktig är att […]

Har en V70 D5 FRÅN 2015. Har under 1 å[…]