Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Firestorm
Skulle bogsera min brors bil härom dagen, öppnade den lilla luckan bak och skulle skruva in öglan men fick se att det satt frigolit eller liknande i vägen och inget skruvhål.
Till saken hör att jag fick en skada i höstas på vänster bakskärm och lite på kofångaren bak.
Så jag trodde att Volvo hade reparerat lite "dåligt" men efter att jag kollat med dem så påstod de att eftersom jag har semi -elektriskt infällbart drag så "försvann" möjligheten att använda dragöglan vid bogsering. Så nu får jag fästa bogserlinan i draget istället, känns så där.
Är det någon annan med infällbart drag som har samma problem?

//Stefan
Användarvisningsbild
av Micce1980
S6024t skrev: mån 17 aug 2020, 19:52 Jadu! Oj,stora problem
Just det forumet gör, tar upp olika problem.

Hade varit riktigt snyggt om det då inte ens funnits ett uttag för bogseröglan däremot :-)
av S60blue
Firestorm skrev:Skulle bogsera min brors bil härom dagen, öppnade den lilla luckan bak och skulle skruva in öglan men fick se att det satt frigolit eller liknande i vägen och inget skruvhål.
Till saken hör att jag fick en skada i höstas på vänster bakskärm och lite på kofångaren bak.
Så jag trodde att Volvo hade reparerat lite "dåligt" men efter att jag kollat med dem så påstod de att eftersom jag har semi -elektriskt infällbart drag så "försvann" möjligheten att använda dragöglan vid bogsering. Så nu får jag fästa bogserlinan i draget istället, känns så där.
Är det någon annan med infällbart drag som har samma problem?

//Stefan
Sett samma på XC60 T8 -19 så det är nog så det ska vara.
Bara hitta en bra lösning med kroken utan att behöva kapa linan Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ford hobby husbil chassinummer

Kolla höger hjulhus fram, det kan dock som sa[…]

Har du satt dit en begagnad original LMM eller en […]

Försök att kolla och/eller få ut f[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Spridare som legat länge, speciellt om man k&[…]