Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V70II, MY16, D4, AWD, servad för 1 vecka sedan inklusive dieselfilterbyte och olja i låda, nyaste mjukvarorna osv.

Körde många mil idag, inga konstigheter, allt lugnt.
Men så tror jag det var när jag gasade ut ifrån en utfart för att undvika en lastbil men jag är väldigt osäker ifall jag minns rätt.

Gul motorlampa. Jag körde en stund och stannade för att kolla motorutrymmet. Vätskor fanns, rök när jag öppnade oljelocket, gick in och kollade oljenivå som är på 3/4 fast jag reagerade på någon röd symbol.
Lät den vila en stund och körde hem men med lysande lampa. Märker inget fel i driften.
Jag kollade youtube nu hur andras oljevisare sågut om dom hade röd symbol men icke, så gick ut och kollade igen och såg ingen röd symbol, men fortfarande gul varningslampa. Kanske såg fel i upprördheten.

V70N kan man trixa lite med nyckel och andra knappar för att få bilen att visa lite felkoder. Går det att göra på V70II?
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte bi[…]

Du skriver inte årsmodell. Tidigare 940 har […]

Elproblem i baklucka

Öppnar luckan när jordningen försvu[…]

(Efter)-montera original subwoofer

Att bara skärma av någonting med pl&ari[…]