Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av alexandern
när bilen har blivit varm och jag bromsar, sedan frikopplar dör nästan bilen innan den får upp tomgången igen. hade samma problem förra vintern, men i sommar har den varit som den ska.. kan det ha med utetempen och göra? i så fall skulle det va så mellan 5 plus och 5 minus kanske... lmm är bytt nyligen också..
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Har du rengjort spjällhuset?
av Addekarlsson
Jag hade börjat med att göra ren tomgångsmotorn, för att sen se över spjällhuset.
Info om tomgångsmotorn finns på forumet, så gör en sökning på det. :)

MvH/ Adde
av alexandern
Addekarlsson skrev:Jag hade börjat med att göra ren tomgångsmotorn, för att sen se över spjällhuset.
Info om tomgångsmotorn finns på forumet, så gör en sökning på det. :)

MvH/ Adde
den har jag rengjort flera gånger :P
Användarvisningsbild
av Jocke S.
vilken årsmodell är det på bilen?
av Hemulen
Hej.Spreja startgas runt slangarna+insuget+spridarna,sedan gör som sign Addekarlsson,rengör spjällhuset,om det är riktigt skitigt var beredd på att du får grundinställa det igen efter rengöringen.Använd typ,diesel,insprutarrengöring och en tandborste,använd inte en stor "kost"!:)
av Hemulen
Hej igen.Rättar till min "plump".Jag skrev gör som sign "AddeKarlsson"rengör spjällhuset, det ska vara gör som signaturerna "Jocke.S och AddeKarlsson",rengör spjällhuset.
Val av motorolja

De heter samma så då är det sa[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortf[…]

Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]