Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Timon
Tjena har en volvo v70 2004 utan RTI eller extra utrustning. Min Fråga är om man skulle kunna koppla in RTI och vad man behöver från en donator bil?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Har en ej fungerande RTI i min V70 -02a, visst hade det varit kul ifall det fungerade men min lösa Garmin är ju i väldigt många avseenden mycket bättre att jag släppt tanken på att försöka få igång RTI'n igen. Det är också i regel en kostsam historia att eftermontera, köp då hellre en ny valfri GPS med mångt mycket mer finesser och framför allt med uppdaterade kartor.

Jag har förövrigt kört upp RTI displayen och kopplat ur den, displayen har ju en fin plan yta att sätta sugkoppen till Garmin! ;)
av halvgute57
Håller med Hilmer, kostsamt och Volvo har ingen support på DVD skivor längre (vad jag har hört)..
Skaffa en extern GPS ist. :-)
Användarvisningsbild
av Perra83
Att fästa sugkoppen på RTI skärmen är ju genialt :-D
Köp centerhögtalaren med skärmen och modda. Jag hade köpt en stor mobiltelefon eller en mindre surfplatta och satt dit med laddsladd och ett fäste.
Användarvisningsbild
av 3r1k
Timon skrev: tis 11 aug 2020, 00:37 Tjena har en volvo v70 2004 utan RTI eller extra utrustning. Min Fråga är om man skulle kunna koppla in RTI och vad man behöver från en donator bil?
Jag gjorde precis detta för några år sedan på en V70, inga större problem utom att behöva dra kablar till displayen/gps-antennen/stereon och RTI DVD enheten i bagaget. Ingen programvara behövs laddas in av Volvo för den delen heller, ljusstyrka och dödräkning fungerade utan problem när jag kopplade in det på canbussen. Bara att trycka på ON på fjärrkontrollen så hoppade allt igång :-D

Min gissning är att din dragkrok inte blir go[…]

Alternativet till att nyckeln finns i bilen ä[…]

XC60 MY27

Det beror på att jag / vi inte tror på[…]

Hej, jag har problem med att jag får felkod […]