NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nästan rakt bakom volymkontrollen på stereon. Sitter tre små vågräta öppningar där, ungefär 1,5 cm breda. Där bakom sitter givaren och suger i sig luft. Hela denna platta som #strecken" sitter på är bara att dra bort rakt bakåt, lite försiktigt dock då givaren sitter fast på den med och kabeln till den är inte allt för lång.
uHNecxV.jpg
uHNecxV.jpg (52.14 KiB) Visad 3244 gånger
Den är ju bra att rengöra om så aldrig blivit gjort tidigare. Men är det så att du ej får ac/fläkt att jobba i autoläget kan det lika gärna vara utetempgivaren som spökar till det för dig.

Hade problem med att fläkten ej ville jobba på autoläget på förra V50:n i alla fall och den löstes med att rengöra och dela på kontakten mellan a-stolpe och dörren några gånger.

För övrigt så lägg gärna till vad du har för bil, årsmodell, motor och kanske paket så är det alltid lättare att bistå
Kapar tråden lite :-) Nån som skulle kunna förklara hur jag får lös plattan där sensorn sitter? (V50 -12)
Rädd att jag ska riva sönder nåt.
Fotade in i dessa skåror och skitigt som attan.

Volvoverkstaden har inte hittat vad som är fel på min bil, när fläkten totalt dör ibland, för att sedan blåsa som attan. Ofta när det är väldigt varmt ute, men har märkt att den (fläkten) kan varva när jag svänger. Vad nu det har med saken att göra, förstår jag inte :angelo:
BettyBoopie777 skrev:Kapar tråden lite :-) Nån som skulle kunna förklara hur jag får lös plattan där sensorn sitter? (V50 -12)
Rädd att jag ska riva sönder nåt.
Fotade in i dessa skåror och skitigt som attan.

Så här kanske -->
Micce1980 skrev:Hela denna platta som #strecken" sitter på är bara att dra bort rakt bakåt, lite försiktigt dock då givaren sitter fast på den med och kabeln till den är inte allt för lång.
Låter ändå som att den behöver rengöring. Lirka och dra bort plattan, börja lirka i nederkant och rengör sedan givaren försiktigt
av vperra
Väcker tråden.
Fick du ordning på detta med endast rengöring av givaren i kupén?
Har liknande problem med en 2011 D3. Bara när det är väldigt varmt så slutar den att kyla efter en stunds körning och får inte igång den igen på ett bra tag och då när den stått i skuggan och "kylt" ner sig.
vperra skrev: sön 09 aug 2020, 18:12 Väcker tråden.
Har liknande problem med en 2011 D3. Bara när det är väldigt varmt så slutar den att kyla efter en stunds körning och får inte igång den igen på ett bra tag och då när den stått i skuggan och "kylt" ner sig.
Provat att rengöra? Tar ca 10min
Användarvisningsbild
av HCP
vperra skrev: sön 09 aug 2020, 18:12 Väcker tråden.
Låter som du har problem med magnetkopplingen, man får ta bort en spacer (och mäta avståndet ordentligt) så brukar det ge med sig. Finns flera trådar här på forumet hur du gör inklusive bilder vill jag minnas.
Min hade samma fenomen och löste sig med den fixen.

Men rengör givaren ändå, skadar inte.

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]