- tor 31 maj 2018, 19:28
Nån som vet var sensorn till styrning av AC:n sitter på V50. Den som styr temperaturen in i hytten!
Moderator: Moderatorer
BettyBoopie777 skrev:Kapar tråden liteNån som skulle kunna förklara hur jag får lös plattan där sensorn sitter? (V50 -12)
Rädd att jag ska riva sönder nåt.
Fotade in i dessa skåror och skitigt som attan.
Micce1980 skrev:Hela denna platta som #strecken" sitter på är bara att dra bort rakt bakåt, lite försiktigt dock då givaren sitter fast på den med och kabeln till den är inte allt för lång.Låter ändå som att den behöver rengöring. Lirka och dra bort plattan, börja lirka i nederkant och rengör sedan givaren försiktigt
vperra skrev: ↑sön 09 aug 2020, 18:12 Väcker tråden.Provat att rengöra? Tar ca 10min
Fick du ordning på detta med endast rengöring av givaren i kupén?
Har liknande problem med en 2011 D3. Bara när det är väldigt varmt så slutar den att kyla efter en stunds körning och får inte igång den igen på ett bra tag och då när den stått i skuggan och "kylt" ner sig.
vperra skrev: ↑sön 09 aug 2020, 18:12 Väcker tråden.Låter som du har problem med magnetkopplingen, man får ta bort en spacer (och mäta avståndet ordentligt) så brukar det ge med sig. Finns flera trådar här på forumet hur du gör inklusive bilder vill jag minnas.
Fick du ordning på detta med endast rengöring av givaren i kupén?
Har liknande problem med en 2011 D3. Bara när det är väldigt varmt så slutar den att kyla efter en stunds körning och får inte igång den igen på ett bra tag och då när den stått i skuggan och "kylt" ner sig.