Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Tänkte höra hur folk trivs i sina R-design stolar.
Vi har alltid kört Volvo och jag har trivts i tidigare Volvostolar. Frun har alltid klagat på att dom varit för mjuka. Senast hade vi V70 summum med helskinn.
Nu satsade vi på V60 R-design med fastare sportstolar och vid provsittning i bilhall och kortare provtur kändes dom sköna.
Nu har vi hunnit avverka drygt 250 mil men jag hittar inte rätt inställning. Trivs inte alls i stolen mer än 10 minuter, sen börjar de tvärgående skarvarna i dynan skära in i låren. Sitter hela tiden och skruvar på mig för att hitta rätt. Provat alla möjliga vinklar på dynan, lårstödet långt ut/ helt indraget men det blir aldrig riktigt bra. Väldigt tråkigt för bilen i övrigt är väldigt trivsam.
I tester och recensioner jag läst får stolarna beröm.
Jag är 193cm med smal kroppsbyggnad.
Senast redigerad av 1 js1, redigerad totalt 0 gånger.
Hålla med. Stolarne i gamla V60 passar mig bättre. Jag känner också de tvärgående skarvarne i sätet.
100 kg + och 186 hög.

Men jag vänjer mig långsamt till dem (efter 2000 mil). Kanske behöver de bara användas 1 år innan de blir OK?
... Eller kanske är det min rumpa som nu är kört inn ;-)
Kan hålla med där. Har hunnit avverka 200 mil och det känns inte lika bra som de jag har i min V90 CC PRO.
Användarvisningsbild
av Jefe
Jag har kört 900 mil med min nu och jag är helnöjd med stolarna.
Lagom hårda och stöd för låren med utdraget lårstöd.
Ryggstödet är också mycket bra med stöd i sidled så man inte åker fram och tillbaka i kurvorna.

Körde 200 mil på semestern och det var en fröjd för kroppen.

Jag är 200cm lång och väger drygt 100 Kilo.
Vaccumslangar till 940

Hej! Kan man köra med siliconslang från[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Okej. Tack för svar. Jag letar lite till. Och[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]

Den första var 350nm den nya skil är ju[…]