Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
#1395003
Har tyvärr inga bra bilder från sidan och det är riktigt tråkigt väder men typ här är pricken.
IMG_6805~3.jpg
IMG_6805~3.jpg (193.89 KiB) Visad 526 gånger
Användarvisningsbild
av Zanders
#1395080
Tror inte det då det verkar sitta under själva färgen. Har mailat PST som var på semester så vi får väl se vad han svarar när han kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
av KGF
#1395083
Det känns inte värt risken att lacka om dörren med eventuell nyansskillnad som följd för en sådan liten prick långt ner på dörren. Jag hade levt med det.
av Qualia
#1395118
Det är ju de små detaljer som tyvärr stör väldigt mycket.
Men jag är en sånt person som tänker på vissa grejer som ny ska vara felfri..
Du har ju betalat för en fabriksny bil.
Det är skillnad om bilen är 2år gammal..

Blir du ej nöjd så får de beställa fabrik ny dörr..
Hade en Saville grå innan, efter en krock, var färgen så så roligt mellan bak och fram..
Annars riktigt snygg färg..
Användarvisningsbild
av Zanders
#1395160
Lite så tänker jag också. Jag kommer se den varje gång och dem får väl hålla på tills det faktiskt blir bra om det nu krånglar.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1395168
Zanders skrev:Hittade denna idag på passagerardörren fram och även en till på stötfångaren bak. Är det något som Volvo bryr sig om eller är det lite sånt man får räkna med?
IMG_20200804_152330~2.jpg
Usch!
Garantiärende.
Dock ser färgen ut att kräva sin man som lackerare. Ser mycket svår ut.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av III
#1395199
Om man skulle ta hänsyn till vilka färger som går att lackera så det inte syns att det är omlackat, vilka färger skulle man välja få?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1395201
III skrev:Om man skulle ta hänsyn till vilka färger som går att lackera så det inte syns att det är omlackat, vilka färger skulle man välja få?
Ljusa och mörka färger är oftast lättere. Utan flakes och färgnyanser i klarlacken. Färger stil ruby perl är nästintill omöjliga redan när det görs som en hellackering.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]