Moderator: Moderatorer
Cotag skrev: ↑tis 04 aug 2020, 18:51 Bra att egr-ventilen är åtgärdad nyligen, det systemet är tyvärr väldigt känsligt på de här motorerna (4-cyl VEA). Finns spaltmeter på forumet att läsa. Är senaste mjukvara inkörd och "slanguppdateringen" gjord på egr-kylaren så reducerar det antagligen framtida bekymmer.Tack för svar. Har xc60 d4 automat 2017 års modell med motorkod D4204 T14 problem med balansaxlar och egr-ventil?
D4204T9 saknar balansaxlar och det är bra. En sak mindre som kan klydda.
fjohan82 skrev:@Henkan: Min är som din...Min har ju "bara" gått 7900, din har väl gått mycket mer tycker jag mig ha läst.
Henkan skrev: ↑tis 04 aug 2020, 22:08Okej, ja till dags datum 11508 mil sen 2017-02. Är i Berlin nu och ska hem till Stockholm på torsdag, så det blir runt 120 till på det.fjohan82 skrev:@Henkan: Min är som din...Min har ju "bara" gått 7900, din har väl gått mycket mer tycker jag mig ha läst.
Henkan skrev: ↑tis 04 aug 2020, 21:49 , samtidigt rullar det ännu fler som likt min inte låter illa, rycker eller drar någon olja.Bra du även tar upp förhöjd oljekonsumtion som drabbar en del VEA, inte helt sällan med motorbyte som följd, det har trådstartaren nog nytta av i jakten på ny bil.
Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]
5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]
Amerikanskt som i Tesla kanske? :-) Ska man k&ou[…]