Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SkooB
Gjordeen Polestar optimering på bilen igår som tog ca: 20 minuter men vad jag har läst så ska det för dom flesta som gjort det tidigare ha tagit runt en timme, vilket känns som att 20 minuter är på tok för kort och får mej att undra om det blev utfört korrekt?

Emblemet dom satte på bakluckan var ett litet vitt med texten "Polestar Engineered" vilket kanske inte är fult , men inte lika snyggt som det gamla blå, när slutade dom med det och går det gamla att få tag på till humant pris? Dom få jag hittat kostar åt helvete för mycket, tex: https://www.hova.com/emblem-baklucka-polestar-2015-/

Jag fick även ett certifikat där det skulle finnas info om vad som var gjort men det var helt tomt, är det inte meningen att firman som utför jobbet ska fylla i detta?

Sen fick jag höra att jag skulle registrera det hela på Polestars hemsida, men den enda länke jag hittar är följande: https://my.polestar.com/wp/wp-login.php och när jag klickar på registrera så hittar den inte sidan, missar jag något?

I övrigt så fick jag en aluminium platta med en bild på nya S60 och en text i bak där det står att det ska vara ett "Proof of purchase" vilket känns märkligt när man gjort optimeringen på en XC60.
Användarvisningsbild
av theodorkalin
SkooB skrev:Gjordeen Polestar optimering på bilen igår som tog ca: 20 minuter men vad jag har läst så ska det för dom flesta som gjort det tidigare ha tagit runt en timme, vilket känns som att 20 minuter är på tok för kort och får mej att undra om det blev utfört korrekt?

Emblemet dom satte på bakluckan var ett litet vitt med texten "Polestar Engineered" vilket kanske inte är fult , men inte lika snyggt som det gamla blå, när slutade dom med det och går det gamla att få tag på till humant pris? Dom få jag hittat kostar åt helvete för mycket, tex: https://www.hova.com/emblem-baklucka-polestar-2015-/

Jag fick även ett certifikat där det skulle finnas info om vad som var gjort men det var helt tomt, är det inte meningen att firman som utför jobbet ska fylla i detta?

Sen fick jag höra att jag skulle registrera det hela på Polestars hemsida, men den enda länke jag hittar är följande: https://my.polestar.com/wp/wp-login.php och när jag klickar på registrera så hittar den inte sidan, missar jag något?

I övrigt så fick jag en aluminium platta med en bild på nya S60 och en text i bak där det står att det ska vara ett "Proof of purchase" vilket känns märkligt när man gjort optimeringen på en XC60.
Verkar rätt. Gamla emblemet ska finnas att köpa hos ÅF för några hundralappar, exakt pris vet jag ej men den vita är numera det som medföljer optimeringen.
20 minuter stämmer nog med, vissa bilar går fortare att utföra det på än andra.
Registreringen har polestar själva tagit bort tyvärr och de har ersatt det med den lilla lappen där ÅF som utförde optimeringen ska fylla i VIN och stämpla. Så gjorde dom inte det får du be dom göra det. Och ja tråkigt nog följer det bara med S60 brickan oavsett bilmodell.. Bild

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

av SkooB
frippe64 skrev: lör 25 jul 2020, 11:13 Vad är syftet med optimeringen? Att det ska ta lång tid? Snyggt emblem? Aluminiumplatta? ;-)

Går bilen bättre?
Jadu, det är väll olika för alla. För min del så är det mest en fråga om att allt ska ha gått rätt till och att få det jag har betalat för, oavsett hur stort eller litet det är.
av SkooB
theodorkalin skrev: lör 25 jul 2020, 09:43
SkooB skrev:Gjordeen Polestar optimering på bilen igår som tog ca: 20 minuter men vad jag har läst så ska det för dom flesta som gjort det tidigare ha tagit runt en timme, vilket känns som att 20 minuter är på tok för kort och får mej att undra om det blev utfört korrekt?

Verkar rätt. Gamla emblemet ska finnas att köpa hos ÅF för några hundralappar, exakt pris vet jag ej men den vita är numera det som medföljer optimeringen.
20 minuter stämmer nog med, vissa bilar går fortare att utföra det på än andra.
Registreringen har polestar själva tagit bort tyvärr och de har ersatt det med den lilla lappen där ÅF som utförde optimeringen ska fylla i VIN och stämpla. Så gjorde dom inte det får du be dom göra det. Och ja tråkigt nog följer det bara med S60 brickan oavsett bilmodell.. Bild

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Tack så jättemycket för svar.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Polestar har i princip slutat helt med kundservice och eftermarknadsservice för allt som inte är deras snordyra elbilar.
Man verkar inte vilja kännas vid att man skulle varit Volvos sport/racingavdelning.
av Kena
frippe64 skrev:Vad är syftet med optimeringen? Att det ska ta lång tid? Snyggt emblem? Aluminiumplatta? ;-)

Går bilen bättre?
Ja vad tycker ni som gjort det? Vad märker ni för skillnad?
av SkooB
Jag fick från 181 hk till 215 och helt ärligt, i stadstrafik märker jag inte så mycket förutom att jag kommer iväg lite snabbare när rödljuset slår om till grönt.

Största skillnaden kände jag var på öppen väg, speciellt med full last på motorväg. Ska ner till Tyskland snart och kommer passa på att pressa bilen lite, vilket kommer bli intressant
av SkooB
Jag tycker mej också märka att bilen drar aningen mindre bränsle också men inget jag har kollat närmare på så det kan vara något jag bara fått för mej.
av Buckshot
BSR anger ingen lägre förbrukning och det tycker jag är ärligast. Du kan antagligen köra lika snålt som original om du aldrig gasar på, men vem trimmar/optimerar/chippar bilen för att bara köra snålt? Ingen skulle köpa ett trim som bara lovar lägre förbrukning. Mer hästkrafter drar mer bränsle.
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]