Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nick4
Hej,

Kör en XC70 -03 med Pirelli-Scorpion däck. Tycker att de är rätt hårda speciellt på landsväg då de låter ganska mycket. Har någon förslag på mjukare/tystare däck? Mycket tacksam för svar.

Nick
Användarvisningsbild
av Ramon
På våran V70N Modell -03, så har vi på originaldäcken, dvs. Continental ContiPremiumContact eller om det var ContiPremiumContact 2. Har iaf fått bäst i väldigt många tester. Låter inte mkt tycker jag, stabil i kurvor, motverkar vattenplaning bra. Kan varmt rekommendera dessa, är lite mjukare gummiblandning i dessa.
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Håller med att Pirelli låter mycket. Jag har P6000 på min V70 och det blir defenintivt inte dessa igen.
På jobbet har vi ett antal V70, både nya och lite äldre. De äldre har nyss fått nya sommardäck. De har Goodyear Hydragrip. De grymt fina, hur tysta som helst. Medan -05.orna har Coninetal Sportcontact 16". Även de är mycket bättre än mina P6000.

Vet inte om hydragrip går att få till XC70 men annars är det ett mycket fint däck.

/Henrik
Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]