Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jacke12
Hej!

Senaste dagarna har det inte gått att internetdela till bilen (V60 MY16).

Den gula symbolen bredvid bluetooth bara snurrar.

Därför fungerar inte internetradio osv. Provat olika telefoner.

Någon mer? Körde diagnos i VOC appen men allt ser bra ut. Ligger detta fel centralt hos Volvo tro?
Sådär brukar det bli för mig också ibland (S60 -17) oftast när det är varmt ute så jag har väl något värmerelaterat problem med min också. Hursomhelst, jag brukar få det att funka om jag trycker på Nav-knappen (har inte full nav i min bil) väntar tills kartan visar sig och sen tillbaka på jordgloben. På något elektroniskt sätt brukar internetradion vakna till liv då. Ibland får man hålla på flera gånger. Det är ju inte direkt senaste tekniken i bilen, den motsvaras väl av en mobil från typ 2012.
Antennen på taket pajade för mig och fick liknande problem (tydligen vanligt att det kommer in vatten i den). Gick bara att koppla ihop blåtand ibland, gps funkade inte osv
Har aldrig haft problem med själva delningen av internet via blåtand från mobilen förutom att mobilen inaktiverar valet som jag har gjort efter ett par dagar. Sen att biljäveln tar tid på sig att starta Tunein eller att det inte går är en annan sak. Kopplar upp sig mot mobilen går snabbt.
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]