Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ncgr
Hej! Jag är nybliven (stolt) ägare till en fin V70 från 02. Tyvärr lider den av det vanliga(?) felet med att instrumenthuset är glappigt och meddelande displayen flimrar och har sig. Så nu funderar jag över två möjliga alternativ:

1. Köpa ett instrumenthus från en demonterad 02:a och bara byta ut rakt av. Fördel: Enkelt, snabbt. Nackdel: Mätarställning? Något annat som kan gå snett?

2. Gå igenom lödningarna och värma/löda om dåliga lösningar på det existerande instrumenthuset. Fördel: Billigt. Nackdel: Pilligt och tar lite tid.

Vill ju självklart göra den enklaste lösningen :). Men vad tycker ni? Erfarenheter? Fallgropar?

Tack på förhand!
av KalleJ
Vilken volvoverkstad som helst borde kunna ändra mätarställning om du visar upp vad den gammla hade.
Kanske åk in o fråga och visa först, innan du byter själv.
av ncgr
valln skrev: tis 28 jul 2020, 21:58 Skicka mätarhuset till obd tuning Karlstad.
Kikade på denna lösning. Säkert bra, ska nog ha det som sista utväg om jag inte hittar någon billigare lösning.

Tack!
Användarvisningsbild
av johnnype
Jag skulle köpt instrument från en 2004 med LED-lampor, alltså inga lösa lamsocklar att byta på baksidan. Sen vet inte jag vart du finns men jag kan ladda mjukvara så det fungerar på en 2002 med rätt mätarställning och allt.

<-Värmland

Jag lade på sommardäcken på Merce[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)

Tack för alla inlägg. Jag först&ari[…]