Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Backsensor nr 4 är DÖD. Min verkstad säger att det går att byta den utan att ha demonterat kofångaren ??
Så nu är jag inne på att fixa det själv istället då jag inte tror på det påståendet? Risk för att dom böjer sönder för att "komma åt" ?
Jag tänker på att demontera kofångaren, hur marigt är det?
Har stänkskydd, popnitar som måste bort, skruvar osv.
Är det ett Pplatsjobb att fixa??
Min VIDA dator DOG så ingen hjälp därifrån heller!!
Tips vore underbart......
av glock40sw
Enligt VIDA kan det göras som på Youtube film, man lossar bara höljen. Har inte gjort detta själv ,men Volvo verkstad bytte en sensor på min XC90 på nolltid.(garantireparation).Bytte alla sensorer på min XC70 ,och där fick man lossa hela stötfångaren
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kan ju kolla monteringsmanualen för parkeringshjälp https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 003?query=
Men tror med man kan byta de utan att lossa allt. Plasten är väl rätt böjbar vad ag minns, de brukar kunna böjas ut en decimeter aller så innan det tar stopp
Användarvisningsbild
av wissel
Tack för tipsen, skall på detta imorgon om det inte regnar småspik. Satsar på att bara lossa plasten enligt Videon som jag fick länken till.
återkommer så fort jag har "fixat" detta. Håll tummarna gott folk. :-D
Användarvisningsbild
av wissel
Försökte med detta tipset enligt Videon, men nääh, fick loss den delen närmast hjulen men den lackade delen släppte inte en mm.
Där tog det stopp helt enkelt. Sedan kom blåst o regn o på p-platsen är det inte läge kände jag.
Men dessa clips är inte att leka med, bara att få loss detta clips inifrån skärmhuset tog en timme, hatar clips.
Så småningom när vi får sommarväder skall jag på´t igen.

Har du även smörjt vid "piggen"[…]

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom ve[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&arin[…]

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]