- mån 27 jul 2020, 21:59
#1393011
Hej! Första men förmodligen inte sista inlägget här.
Har precis varit på BSR med V70:in för steg 1 chip.
Tog väldans lång tid att löda in ett chip, trodde dom var proffs men det kan ju ifrågasättas. Enda svaren jag får från dom via deras trimgaranti mail är att jag ska komma in på en undersökning för 2450kr och då är det bara en grundundersökning... hur som helst efter att jag sprang omkring i stan utan bil och gick tillbaka för att fråga hur det gick så skulle han gå och titta. Väntade en stund och såg sedan bilen på provtur, efter att han sedan kom tillbaka påstod han att något var fel på bilen för den ville inte ladda över 0.5bar. Det var inte mycket att tjabba över så betalade och frågade vad dom trodde det va som var felet, dom påstod magnetventilen. Åkte snabbt till skroten hämtade två stycken med samma nummer, fortfarande samma problem... bytte alla slangar till magnetventilen och började misstänka wg:n då den är väldigt lätt att dra in och ut. Brukar dom bli dåliga med åren? Bilen i fråga är som sagt en 193hk 2.5T från 98 gått strax över 26 och alltid varit väl servad.
Testat att köra som en galning och den ligger hyfsat stabilt på 0.5 förutom på 5:an där vill han upp i 0.8. Som sagt misstänkte wg:n eller fel grundladd så sökte runt här på forumet och fick fram att den skulle ladda 0.125bar i grundladd (dvs utan magnetventil) släppte ca 180c på wg:n och nu laddar han 0.6bar på alla växlarna relativt stabilt.
Ska dra till skroten imorgon och hämta en wg från en T5:a då jag misstänker att membranet i wg:n är dåligt.
Har folket andra tips på vad det skulle kunna vara? Kollat det mesta känns det som. Kan en backventil eller lmm ge dessa problem? Tändstift? Och är 0.125bar grundladd? Vissa säger 0.2 och en del 0.4 men 0.4 mer exakt 0.35-0.37 ska den ju ladda med magnetventil, så att 0.4 är grundladd måste ju vara skitsnack eller är jag ute och cycklar nu? Rätta mig gärna om jag har fel.
Tackar för svar! Mvh
Har precis varit på BSR med V70:in för steg 1 chip.
Tog väldans lång tid att löda in ett chip, trodde dom var proffs men det kan ju ifrågasättas. Enda svaren jag får från dom via deras trimgaranti mail är att jag ska komma in på en undersökning för 2450kr och då är det bara en grundundersökning... hur som helst efter att jag sprang omkring i stan utan bil och gick tillbaka för att fråga hur det gick så skulle han gå och titta. Väntade en stund och såg sedan bilen på provtur, efter att han sedan kom tillbaka påstod han att något var fel på bilen för den ville inte ladda över 0.5bar. Det var inte mycket att tjabba över så betalade och frågade vad dom trodde det va som var felet, dom påstod magnetventilen. Åkte snabbt till skroten hämtade två stycken med samma nummer, fortfarande samma problem... bytte alla slangar till magnetventilen och började misstänka wg:n då den är väldigt lätt att dra in och ut. Brukar dom bli dåliga med åren? Bilen i fråga är som sagt en 193hk 2.5T från 98 gått strax över 26 och alltid varit väl servad.
Testat att köra som en galning och den ligger hyfsat stabilt på 0.5 förutom på 5:an där vill han upp i 0.8. Som sagt misstänkte wg:n eller fel grundladd så sökte runt här på forumet och fick fram att den skulle ladda 0.125bar i grundladd (dvs utan magnetventil) släppte ca 180c på wg:n och nu laddar han 0.6bar på alla växlarna relativt stabilt.
Ska dra till skroten imorgon och hämta en wg från en T5:a då jag misstänker att membranet i wg:n är dåligt.
Har folket andra tips på vad det skulle kunna vara? Kollat det mesta känns det som. Kan en backventil eller lmm ge dessa problem? Tändstift? Och är 0.125bar grundladd? Vissa säger 0.2 och en del 0.4 men 0.4 mer exakt 0.35-0.37 ska den ju ladda med magnetventil, så att 0.4 är grundladd måste ju vara skitsnack eller är jag ute och cycklar nu? Rätta mig gärna om jag har fel.
Tackar för svar! Mvh
V70 B5254T -98
V70 D5252T -99
V70 D5252T -99