Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V7003
Halloj! Stort tack för era svar!
@ Rådlös: Det har jag tänkt också. Kan tänka mig att borra ett pyttelitet hål i den bakre fackets vägg och "tjuvkoppla" ett extra cigguttag till den mittersta cigguttaget (den som är för baksätespassagerarna). Jag har några äldre fölängnings/förgrenings-cigguttag så jag kan jo offra någon av dem. Det är säkert enkelt (om man vet hur) att plocka loss den bakre panelen för att komma åt anslutningarna.
@Addict: det var en bra lösning, kan överväga.
@persson850: Det blir nog en liknande lösning ty lådan är stor. Man behöver inte koppla loss allt, bara mobilen, dessutom kan den rymma även en lång sladd. Ibland är vi flera som vill ha prylar inkopplade och då kan en liknande kopplas in permanent, precis som fjohan82 skriver. Men jag tjuvkoppar isf som jag skrev innan.
@dannesk: när mobilerna (oftast flera eftersom frugans mobil lider av permanent strömbrist...) är tjudrade så ligge de oftast i mugghållaren... upp och ner. Min är jo kopplad med bluetooth till bilens handsfree så jag behöver den inte ha till hands hela tiden. När gps-en ska användas så får jag hitta en lösning för det senare. Dvs var och hur skall jag placera den temporärt. Jag vet däremot att jag hatar sugkoppar och vill inte ha någonting i eller på ventillationsgallret. På tal om gps så köpte jag en billig mindre "padda" enkom för det ändamålet. Jag delar min internetaccess från mobilen och kör Waze genom paddan. Skall bara hitta en bra placeringsalternativ. Men det löser jag sen. "Prylarna" förvarar jag annars i det stora facket i mittkonsollen.
Stort tack igen allihopa! Ha en fin helg! Mvh Laszlo
Användarvisningsbild
av V7003
Lite tips efterlyser jag nu:
Hur tar man bort den lilla Aux/USB panelen i den bakre armstödslådasns bakre vägg? Jag tror (långt ifrån säker dock :( ) att därifrån når man passagerarnas ciguttagskabel. Alt. hur tar man bort passagerarnas radio, sätesvärameknapp-panel för att komma åt cigguttagens anslutning? Det finns två st större torx skuvar vid armstödslockets gångjärn på bägge sidor.
Finns det någon sprängskiss om just min bils armstöd för att lista ut monteringen?
Stort tack igen! Mvh Laszlo
Användarvisningsbild
av Micce1980
V7003 skrev: lör 25 jul 2020, 13:23 Lite tips efterlyser jag nu:
Hur tar man bort den lilla Aux/USB panelen i den bakre armstödslådasns bakre vägg? Jag tror (långt ifrån säker dock :( ) att därifrån når man passagerarnas ciguttagskabel. Alt. hur tar man bort passagerarnas radio, sätesvärameknapp-panel för att komma åt cigguttagens anslutning? Det finns två st större torx skuvar vid armstödslockets gångjärn på bägge sidor.
Finns det någon sprängskiss om just min bils armstöd för att lista ut monteringen?
Finns nog en manual här som beskriver det, du kan ändra årsmodell då jag inte ens vet vad du har för en med

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 012?query=
Användarvisningsbild
av V7003
Hej!
@apersson850: Det har jag tyvärr inte, men har hittat en lösning på det att ha en mindre "padda" snett framför för GPS när jag behöver.
@Micce1980: Tack för tipset, men jag hittar inte delen som jag söker där. Men sidan är jätteintressant så att jag kan söka rätt lack/färg bla.
Min bil är annars en V70 MY11 D3 Automat Summum med Driver paket.
Ha det fint! Mvh Laszlo
Användarvisningsbild
av V7003
@Micce1980! Det tog lite tid att hitta, men det gick, fast inte just där där jag förväntade jag mig att finna de eftersökta bilderna. Ungefär bild 52-58 på denna sidan finns det de skisserna som jag sökte: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 8-)%202011
Nu är det "bara" göra jobbet.
Användarvisningsbild
av Momentum
Vill man bygga en egen skarv som passar i befintlig kontakt så är det följande bitar, i allafall på min MY11
Artnr
30669631
30669165
30656647
30656648
Användarvisningsbild
av V7003
@Momentum och MarcusJ!
Ett jättestort tack! Det var precis en sådant lösning var jag ute efter! Tack för förklaringen med bilder och artnr. Jag skall bygga. Annars har jag hittat en stark och kompakt USB-laddareför en spottstyver som kan gömmas under den främre jalousieluckans uttag (obs, laddar med 3A-30W) här: https://fyndiq.se/search/?q=billaddare& ... -billaddar
Stort tack igen och ha en fin dag! Mvh Laszlo
Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]