NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har minsta stereopaketet, med en bil på när man startar i displayen, alltså utan någon som helst förstärkare förutom den inbyggda.
De 10-ish volvo-watten räcker inte så har hängt på nya högtalare runtom och ska lägga på slutsteg.

Men, var hänger man på högnivå enklast?
Alla dörrarna har ju kontakter så inte superlätt att dra ut nya kablar i dörrarna heller och ta det den vägen, vilket var första planen.
Kan man ta det direkt bakom enheten i vattenfall-konsollen? eller ska man haka på ute vid golvet vid a-stolparna precis innan kablarna går ut i dörrarna.
Behöver ha lite space för jag tänkte löda kablarna så det inte blir nå glapp o skit.

Några ideér innan jag river ner hela mittkonsollen också :-D
vjohnj skrev:Skulle nog ta vid den inbyggda förstärkaren, och sedan använda mig av befintliga ht-kablar till högtalarna.
Om jag inte skulle ha ett stort steg typ 300w per kanal . För då drar man nya kablar till alla ht.
Tack, hittade härvan bakom mittkonsollen en bit från originalstereon, efter lite jämförande med dokument och 9-volts batteri och tjuvkik i genomföringen i dörren för att verkligen dubbelt bekräfta vilka kablar som går var blev allt uppritat och redo :-)
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]