Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Åt vilket håll snurrar kvinnan?

Medurs
30
71%
Moturs
12
29%
av anp
Fullständigt omöjligt att få kvinnan att snurra åt något annat håll än medurs.

Hur då samma bild, inverterad? Nu var inte invertering mitt bästa ämne i skolan, eller något ämne alls för den delen... men är inte invertera att spegelvända?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Först snurrar hon medurs men när jag har läst texten så kan jag få hon och snurra åt båda hållen.
Användarvisningsbild
av Lilja
anp skrev:Fullständigt omöjligt att få kvinnan att snurra åt något annat håll än medurs.

Hur då samma bild, inverterad? Nu var inte invertering mitt bästa ämne i skolan, eller något ämne alls för den delen... men är inte invertera att spegelvända?
Jupp, de spegelvänder bilden hela tiden så det ser ut som hon snurrar. För om du tänkt på det följ t.ex. hennes fot. Hennes fot har exakt samma höjd hela tiden och går från sida till sida med exakt samma avstånd hela tiden. Samma sak med resten av hennes kropp.
av anp
Lilja skrev:
anp skrev:Fullständigt omöjligt att få kvinnan att snurra åt något annat håll än medurs.

Jupp, de spegelvänder bilden hela tiden så det ser ut som hon snurrar. För om du tänkt på det följ t.ex. hennes fot. Hennes fot har exakt samma höjd hela tiden och går från sida till sida med exakt samma avstånd hela tiden. Samma sak med resten av hennes kropp.
Ehh, samma höjd hela tiden? Nog för att jag har synfel, men ändå...
Jag får då det till att kvinnan rör sig upp och ned i takt med att hon snurrar.
Håller jag ett papper mot skärmen, så är inte någon kroppsdel linjärt med pappret hela tiden. Hälen möjligen är i linje med pappret.
Fast jag har aldrig klarat rubiks kub heller, så jag är nog inte klok nog för sådana här test :oops:
Användarvisningsbild
av Brainy
matzen10 skrev:Självklart snurrar hon moturs! Du ska lyssna på din kvinna, Brains!! :-)
Du lever i en drömvärld, haha..
Faan..nu blev jag lite avis dock ;-)

---< Matz
Jag och Gessle du vet ;)
anp skrev:
Lilja skrev:

Ehh, samma höjd hela tiden? Nog för att jag har synfel, men ändå...
Jag får då det till att kvinnan rör sig upp och ned i takt med att hon snurrar.
Håller jag ett papper mot skärmen, så är inte någon kroppsdel linjärt med pappret hela tiden. Hälen möjligen är i linje med pappret.
Fast jag har aldrig klarat rubiks kub heller, så jag är nog inte klok nog för sådana här test :oops:
Även jag har försökt lägga papper över och dölja vissa delar av bilden för att hitta något, men jag lyckas inte ens få den att snurra annorlunda.

mvh
Anders drömmaren
Användarvisningsbild
av Nexus
först snurra hon medurs sen moturs sen titta jag bara på hennes former och försökte pausa vid bästa vinkel :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av camaro69
grammse skrev:först snurra hon medurs sen moturs sen titta jag bara på hennes former och försökte pausa vid bästa vinkel :lol: :lol: :lol:
grammse

Det är ingen pinup-brud. :wink:

:lol:
Användarvisningsbild
av Loner
Medurs..

/L
Användarvisningsbild
av Scania
Jag kan få henne att snurra åt vilket håll jag vill, det är bara att bestämma sig för åt vilket håll... lättast för mig är det om jag först tittar en bit till vänster om bilden så att jag bara ser henne i ögonvrån, koncentrerar mig på att jag VILL att hon snurrar åt andra hållet. Och då gör hon det, även när jag sedan tittar rakt på bilden.

Jag sparade ner bilden till datorn och öppnande den i ett program som kan öppna rörliga GIF-bilder (GraphicConverter). Då ser man att den är gjord av 34 bilder. Om man klickar fram ruta för ruta, så är det lättare att få grepp om hur det fungerar.

Härlig optisk illusion!

Det finns fler här:
http://www.moillusions.com/2007/10/spin ... usion.html

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]