NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, volvos egna fälgar på både sommar och vinterdäck.
Var nyss ute o körde, det klonkar litegrann i vissa smågupp o ojämnheter.
Svårt att lokalisera om det är bak eller fram men det låter som höger fram.
Ibland om man svänger och gasar till lite så kan det knäppa till. Ett sånt ljud.
Vad kan ge ett "klonkande" ljud vid smågupp?
Nej, eller delvis. Den servoolja som försvann i bytet ersatte jag ju givetvis med ny från en liten minidunk från volvo.
Fyllde ju upp både slangar, rör och expansionskärl med nytt. Men det är inte problemet eftersom detta gjorde jag o en kompis 2011 och har fungerar hur bra som helst fram till nu.
Jag är inte helt säker på dimensionerna, jag har följt bilens egna dimensioner. Jag har glömt bort :) det kanske är som du säger 65 profil. Jag får kolla.
Att jag anger två profiler är för att jag var osäker. Jag har dåligt minne. Men detta med däcken är som sagt inget problem. Det har aldrig varit det under alla år.

Bilen har rullat cirka 16.000 mil.
Uppdatering, krängningshämmarstag inköpta. Dessa är slut som sitter på bilen. Byter dessa med en kompis här framöver.
Eventuellt kommer det att jävlas sägs det. Muttrarna verkar kunna sitta fast så att man får kapa. Kanske passar jag på att köpa nya krängningshämmarbussningar då man lix är där under.
De som sitter där nu var inte så superfina men inte dåliga heller.
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]