Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av farmerswalk
Kanske har skrivits löpmeter om detta men jag provar ändå.

Har en V70 2,5T-05 man, och är lite sugen på att få ca 30-40 hästar till. Ni som chippat, hur mycket snabbare, dyrare/billigare i drift blir bilen? Och framför allt, märker ni av något slitage på bilarna? Jag är ingen "rödljustävlare" men gillar att det går undan när man kör om "och sådär"... Hade en chippat S70 T5 en gång och saknar draget i den. Tar gärna emot tips om olika trimfirmor.

Mvh Tomas
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Ska väl nämna att S70:n höll bra för trimning men nu gäller det V70....

Tomas
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag kan garantera dig en helt annan bil där hela Diesel karaktären med förlorad kraft i övre registret är borta. Tvärtom blir karaktären kraftig med massivt vrid och det jag kan tänka mig som skiljer den mest mot T5 är väl att kanelbullen är större på på den och volymen i den ger en högre kraft än denpå 2,5T.

givetvis är det som vid all trimmning förenat med ett större slitage men jag tror det mest beror på hur man använder materialet.

Kortfattat så blir 2,5T en väldigt trevlig motor med lite annan mjukvara.
Kraften är nog snudd på gränsen vad som är behagligt i en framhjulsdriven maskin. Man fattar snabbt varför R modellerna har AWD ;-)
Användarvisningsbild
av greeeken
Finns så mkt om detta med trimmning.
Leta runt lite så har du mkt mkt att läsa .
JA det är helt klart värt att chippa.[/quote]
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Det man inte vill är ju att lågvarvsegenskaperna förstörs. Fan, min bil börjar dra riktigt bra redan vid 15-1600 varv! Det vill man ju ha kvar!

Tomas
Användarvisningsbild
av Funk
Det får du behålla, plus ett rejält drag högre upp i registret..
Och jag gör som vanligt, rekommenderar Atech eller TME...

/Thomas
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]