Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man kan ju också ta ur stiften och titta om något blir sotigare än de andra..
Att få en noggrannhet på 1dl på oljesticken är extremt svårt. Markens lutning spelar STOR roll samt hur länge motorn varit avstängd efter drift etc (beroende på hur varm oljan var vid avstängning). Hur många mil kommer du från MAX på stickan till MIN på stickan?
SubMarine skrev: tis 14 jul 2020, 11:02 Att få en noggrannhet på 1dl på oljesticken är extremt svårt. Markens lutning spelar STOR roll samt hur länge motorn varit avstängd efter drift etc (beroende på hur varm oljan var vid avstängning). Hur många mil kommer du från MAX på stickan till MIN på stickan?
Jo jag är medveten om det. Kan man se aktuell mängd i Vida?
Från" varning fyll på, " fyllde på, och sedan nära botten igen gick det 48 mil.
aldrigstanna skrev: tis 14 jul 2020, 10:11 Blir tokig.
1 dl på tio mil och kan inte se någon olja i motorrummet, och avgaserna helt normala. Var fan är oljan..... :mad:
Hej min bil började ta ordentligt med olja före topplockspackning så upp sig men det var ett minimalt legage som hade blivit mer och mer och tillslut så blev det en bränd avgasventilen och en omfattande renovering av toppen.

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]

Har du även smörjt vid "piggen"[…]