Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DufuS112
nu kan jag iofs avskriva mitt förra inlägg...var ute å provade me 3 olika nycklar...varav en var "service-nycklen"..funkade inte...provade att jucka på en röd kabel som gick från startmotorn....efter det hoppade den igång igen... =) fast kan lika gärna ha varit slumpen :P men blir väl till å få bytt kablen nån dag närmsta de närmsta veckorna!! :wink:
Användarvisningsbild
av greeeken
DufuS112 skrev:
Ericsson skrev:Har haft samma problem och då pratade verkstan om något med nyckeln och att startspärren (antenn) inte "får kontakt" med nyckeln. Har inte hänt sedan dess,

/Uffe
Har idag fått lite nya intryck av hela händelsen då det hänt mig två ggr till idag...första gången funkade det igen efter nån minut....men andra gången...så försökte ja starta..gick inte..vred tillbaka nyckeln till läge 2...å sen tillbaka till läge 3...gick igång på direkten...i och med detta får man en känsla av att det har nåt med nyckeln och startspärren att göra!Ska prova att använda den andra nyckeln nåra dagar för att se om det är någon skillnad!För det borde väl göra skillnad att byta nyckel om det är detta som är problemet kan man ju tycka?rätta mig om ja har fel?!?! :wink:
Beror ju på om felet sitter i nyckeln eller i själva bilen.
Börja me det enkla o kolla startmotorn.
Användarvisningsbild
av ALLEYCAT
Har haft liknande startproblem, visade sig att vara glapp i hållaren till startreläet. Hjälpte med a vicka lite på det.
Användarvisningsbild
av Jåkob
Jag gissar på startspärren, , testa med reservnyckeln o se vad som händer
Användarvisningsbild
av DufuS112
Jåkob skrev:Jag gissar på startspärren, , testa med reservnyckeln o se vad som händer
som ja skrivit tidigare har ja testat detta...men verkar vara glapp i kabeln från startmotorn eller däromkring :???: ryckte/vickade en del i en röd kabel som går från startmotorn igår...sen dess har ja inte haft några problem me att starta bilen...startat den 7-8 ggr idag utan några problem.....får se hur länge det håller i sig! :wink:
av Pelle
Som sagt .. Inte ovanligt att kontakten oxiderar.. Dra isär. Spraya på lite kontaktspray och tryck ihop så håller det ett bra tag till.
Användarvisningsbild
av DufuS112
Pelle skrev:Som sagt .. Inte ovanligt att kontakten oxiderar.. Dra isär. Spraya på lite kontaktspray och tryck ihop så håller det ett bra tag till.
Tack, ska testa detta vid tillfälle!

Och tack alla andra för tips och idéer!

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&[…]

Original är det alltid halogen i helljusstr&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag får hoppas jag kan polera upp resten av […]

Det visar sig att man behöver både del […]