Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vill utvidga tråden: Jag får ofta meddelandet "Låg batterinivå" och "systemet stänger av om 2 min" (utan att göra det), Motorindikeringen orange (indikerade EGR-fel). Har bytt EGR-ventil men efter några mil tändes lampan igen....!? Det är surt att ha bytt EGR-ventil som det (kanske) inte är fel på. Kan det vara elektronikfel? någon med erfarenhet som vet?
*Uppdatering* I mitt tillfälle så hade jag nog lite otur med verkstaden. Bilen stod på verkstad i totalt 9 veckor. Efter mycket om å men så byttes kameramodulen i vindrutan och så ville de byta batteriet som jag fick testat innan bilen lämnades in.
Jag bråkade en hel del då bilen blev ståendes i 9 veckor. Och när vi fått besked att bilen var klar till den netta summan av 13000 kr så var bilen allafall inte klar.
Det blev ungefär halva priset när allt var klart. Men jag ska ärligt säga att jag inte är imponerad av "Märkesverkstad". Och det ska väl sägas med. Jag har inget problem att betala vad det kostar. Men när verkstaden säger att de hör av sig när de fått sett på bilen, och sen inte hör av sig på 7 veckor så bör man se över sina rutiner när det gäller kundservice.

Andra tankar efter mjukvaruuppdateringen och slangkampanjen:
Bilen växlar mycket hårdare och växellådan känns inte alls så mjuk och smooth som den var innan. Är nästan som att den slirar på växlarna nu.
( Planerat transmissionsoljebyte för att se om det blir bättre).

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]