EbocFear skrev: ↑tor 02 jul 2020, 09:48
Leif55 skrev:Håller med många här att Volvos app och kommunikation angående leveranstid suger rejält.
Med 10 dagar kvar till leverans (10/7) ändrar appen från v29 till v31! Helt sjukt försent för att vara acceptabelt.
Ringde säljaren och skällde ut han (måste ju avreagera mig på någon). Jag sa att nu skiter jag i bilen, tror inte man kan säga upp avtalet utan kostnad men iaf.... Han skulle kolla upp och återkomma imorgon men det lär väl inte hända något.
Det är fördjävligt dåligt med leveransen helt enkelt, man blir ju bara förbannad...
Känns iaf lite bättre nu när jag skrivit av mig lite.
Har du hört nått mer om bilen @Leif55?
Vore intressant att få fortsättningen på dramat med datumhattandet och veliga ÅF'ar
Ja, bilen har av någon anledning inte lämnat Gent, varför vet de inte, något har blivit fel.
Så säljaren gav mig ett överraskande positivt ekonomiskt förslag baserat på att bilen kommer till dem 13/7,
om den kommer före blir det mindre, kommer den kommer senare blir det mer ersättning.
Så jag är nöjd just nu

Troligen kommer bilen runt den 13/7 och de ska prioritera bilen så kanske den 17/7.
La ut min nuvarande Santa fe till några olika uppköpare och fick ett betydligt bättre bud från Cardrop än från Volvo (vill inte sälja privat och käbbla med folk om priset).
Föreslog för säljaren att jag också skulle få en lånebil , då säljer jag min utanför Volvo istället, han tyckte det lät bra så han skulle ta det med sin chef idag.
Vi får se vad som händer.
Beställt XC60 T8 Inscription, fusion red, Amber RC20, styling kit, allt utom 22” och B&W.