Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av daekol
Vet inte hur stor skillnad det är på svänghjulet på en V70 kontra en Saab 9-5. Men när jag bytte koppling i min Saab så hade den rullat ca 33000 mil och jag bytte inte ut svänghjulet. Jag "ruggade" bara upp ytan så den inte längre var blank utan lite mer skrovlig så lamellen hade något att greppa emot. Det fungerade hur bra som helst. Men som sagt så vet jag inte hur svänghjulet är på V70, men om man dessutom överväger att själv göra jobbet känns det ju som att du kommer billigt undan, bara köpa tryckplatta + lamell och slavcylindern med urtrampningslager. :)
av wipwip
har lånat verktyg nu på ad bildelar ,har nu börjat med nerplockningen och har kommit till att stödja upp motorn, är det någon som har en bra lösning hur man hänger upp motorn för en bra lutning , hela hjälprambalken måste ner då eller , behöver jag att tömma ur vattnet på motorn ,
av wipwip
jag la en regel rätt över och använde kätting de funka bra , men lådan va lite tung , men nu e allt nere och montering har börjat återstår att lyfta upp den tunga lådan på plats , sen e de ju den här hjälpbalken så att den hamnar rätt typ där den satt eller hur gör man inställning på den .
av wipwip
är det någon som vet hur kabeln till vevaxelgivaren ska sitta , när jag jag tog ner lådan så fick jag kabeln i handen och givaren satt kvar , men har nu tagit i sär den för lödning men jag måsta ju veta vilken som ska sitta var , på ena sidan står de 1 och 2 men på den andra sidan till givaren står det inget , är det någon som vet detta
av wipwip
nu e allt på plats igen och kopplingen e luftad och ok nu ska jag bara ha i olja i lådan ,är det någon som har en bild på vilken utav skruvarna som är påfylningsskruv och nivå på lådan , lådan är en M66 6växlad manuel låda ,
Missljud -22 V60 T6

Kommer absolut slå på stora trumman […]

Hej! Jag köpte en Volvo s60 2,4 från 20[…]

Tack, det ska jag prova!

Behöver byta remskiva på min generator […]