Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larslars
hej är det c:a 1-2 cm brett område rakt ovanför torkaren?
kan vara så att "någon" lyft upp torkaren för att byta blad eller torka rutan och inte satt torkarna i service läget( been there done that ).
av Buckshot
Då det verkar omöjligt att få råd om VEA D4 så kommer jag att fortsätta äga min bil BSR steg 1 tills stora problem infinner sig. Jag kommer att fortsätta att använda den för mest långresor (8-15+ mil) Hastigheten är 100 -110 mestadels. Vi får se vad utslaget blir.
av Buckshot
Uppdatering efter 13,5 månader. Det började struligt med batteriet men sen har det varit tämligen problemfritt. Nytt batteri samt reparation av värme i baksätet gick på garantin(tack Carlqvist Bil) Det bevisar min tes att det är bättre att köpa från en seriös firma. Du kan köpa billigare men sen hittar du dolda fel, och då blir det plötsligt dyrare. Sen har jag fått byta givaren för låg spolarvätskenivå. Annars är det bara att köra. Bilen har gått 1 år med BSR. En del tvekar på att trimma men det är mycket sällan en källa till problem. Jag trimmade en tidigare bil. Den gick med Promotech trimbox från 200 mil till 9000mil. Den rullar fortfarande efter 22000 mil. Enda klagomålet med Volvon är att den upplevs bullrigare än min förra bil Honda Civic 2012! Just nu 3900mil.
av Buckshot
Uppdatering efter snart 5 år. Denna bilen är en av dom bättre som jag har ägt. Underhåll är väl inte direkt billigt men ok för en ganska tung bil med trim. (Service, däck, byta olja i aut låda, bromsbelägg etc)Det enda felet som har tillkommit är belysningen på 1 av knapparna till fönsterhissarna. Väldigt stabil efter +10 000 mil. Det finns ingen anledning att byta.

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]

V90 D3 2019. Har hatt en ukjent lyd som kom fra u[…]

Jag är ny ägare till en V90 CC års[…]