Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joohans
Hej jag har kollat på en v60 Cross country summum 2016 D4 automat idag dock så insåg ja när ja va där att dom hade Skrivit fel i annonsen de va ingen awd kanske inte spelar så stor roll för mej men hur är det den dagen man vill sälja blir de en väldigt svår såld bil, va säger ni om dessa bilar något speciellt man bör kolla på
av UnleashFusion
joohans skrev: tor 25 jun 2020, 17:24 Hej jag har kollat på en v60 Cross country summum 2016 D4 automat idag dock så insåg ja när ja va där att dom hade Skrivit fel i annonsen de va ingen awd kanske inte spelar så stor roll för mej men hur är det den dagen man vill sälja blir de en väldigt svår såld bil, va säger ni om dessa bilar något speciellt man bör kolla på
Det som skiljer sig den med utan AWD sitter det 4-cyl motorn och inte den 5-cyl motorn. Samt kan väl balansaxelljudet uppstå på denna motor(om man har otur)?
FWD är dock billigare i fordonskatt än bil med AWD.

Det är upp till om du har ett behov av AWD eller ej.
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
joohans skrev:Hej jag har kollat på en v60 Cross country summum 2016 D4 automat idag dock så insåg ja när ja va där att dom hade Skrivit fel i annonsen de va ingen awd kanske inte spelar så stor roll för mej men hur är det den dagen man vill sälja blir de en väldigt svår såld bil, va säger ni om dessa bilar något speciellt man bör kolla på
Den ska vara mycket billigare om den är FWD. Det kommer inte vara några problem att sälja den för dig sedan men du måste hålla ner prisbilden jämfört med de fyrhjulsdrivna. Det är absolut en myt att alla som åker CC och XC kräver fyrhjulsdrift. Då skulle det inte säljas sådana mängder.
Användarvisningsbild
av Derank
Beror mycket på vårt i landet, hör i norr vill ingen ha 2wd.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av joohans
Ok bara å se om man kan få ner priset på den. Denna är en summum med både navigation å voc men inget drag . Men priset är samma som en momentum awd
av Lövet
Derank skrev:Beror mycket på vårt i landet, hör i norr vill ingen ha 2wd.
Jodå, är det tillräckligt biliigt så. Det säljs mer fwd än awd även i norr (men kanske inte Volvo XC)
joohans skrev:Ok bara å se om man kan få ner priset på den. Denna är en summum med både navigation å voc men inget drag . Men priset är samma som en momentum awd
Snabbsvar
Låter faktiskt inte som en toppenaffär. En gammal navigation är inte värd många kronor. VOC ska det vara i båda.
av joohans
Men hur mycke mindre bör en summum fwd ligga på jämnfört med en momentum awd?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Även om endel är ute efter Awd så är väl andra ute efter den förbättring som VEA 4-cyl o 8 stegs lådan gav gamla v60
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]